Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

HSBC Navigator: Cyberbezpieczeństwo i robotyka kluczowe dla polskich firm

0
Podziel się:

Warszawa, 11.12.2019 (ISBnews) - Dla co 4-tej firmy zarówno w Polsce, jak i na świecie technologie bezpieczeństwa danych są najważniejsze w ich rozwoju w perspektywie najbliższych pięciu lat - wynika z raportu "Navigator - now, next and how for business" przygotowanego przez HSBC. Z kolei rozwiązania oparte o sieć 5G są istotne dla 25% badanych globalnie i 17% w Polsce.

HSBC Navigator: Cyberbezpieczeństwo i robotyka kluczowe dla polskich firm

"Przedsiębiorstwa oczekują, że wdrożenie nowych technologii poprawi wydajność oraz obniży koszty działalności operacyjnej. Badanych zapytano, jakie technologie będą kluczowe w rozwoju ich firmy przez kolejne trzy do pięciu lat" - czytamy w komunikacie.

"Polskie firmy bardzo dobrze zdają sobie sprawę z tego, że wdrażanie innowacji, nowych technologii jest kluczowe dla pozostania konkurencyjnymi. Odpowiednie wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań pozwoli zwiększyć produktywność, obniżyć koszty oraz poprawić jakość dostarczanych towarów i usług" - powiedział dyrektor Departamentu Finansowania Handlu i Faktoringu w HSBC Polska Piotr Winnicki, cytowany w komunikacie.

Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych na całym świecie, różnice w postrzeganiu najbardziej przydatnych technologii pojawiają się już na poziomie branży, w której funkcjonuje dana firma.

"Przedsiębiorstwa sektora usług wskazują jako kluczową technologię bezpieczeństwa danych oraz rozwój sieci 5G. Z kolei firmy sektora dóbr uważają, że zastosowanie rozwiązań z zakresu robotyki jest istotne dla ich rozwoju. W handlu hurtowym i detalicznym najważniejszy jest IoT tj. Internet Rzeczy (28%), a następnie bezpieczeństwo danych (26%), jeśli chodzi o produkcję i motoryzację prym wiodą AI, czyli sztuczna inteligencja (28% i 26%), a następnie robotyka (26% i 25%)" - czytamy dalej.

Wdrażając technologie związane z bezpieczeństwem danych, badane przedsiębiorstwa na całym świecie spodziewają się, że nowe rozwiązania wpłyną na zwiększenie satysfakcji klientów (33%), pomogą w dostosowaniu do obwiązujących przepisów (34%) oraz będą wsparciem w realizacji idei zrównoważonego rozwoju, jak również znajdą zastosowanie w polepszaniu jakości produktów/usług (27%) Z kolei trzy główne zalety wynikające z wdrożeń bazujących na AI, tj. sztucznej inteligencji i uczeniu się maszynowym to poprawa jakości produktów/usług zwiększenie wydajności i zmniejszenie kosztów, wymieniono w informacji.

"Plany polskich firm nie odbiegają w kwestii zastosowania nowych technologii od przedsiębiorstw na całym świecie. W porównaniu wyników dla Polski i pozostałych badanych rynków, różnicę widać w postrzeganiu potencjału technologii 5G. Podczas gdy globalnie jako kluczową wskazuje ją 25% badanych, w Polsce jest to 17%. Bardziej niż firmy operujące na pozostałych rynkach europejskich doceniamy jednak robotykę i druk 3D. Wśród ich zalet przedsiębiorstwa dostrzegają poprawę user experience oraz produktywności, a także zmniejszenie kosztów, co często okazuje się kluczowe dla działalności firmy" - podano także.

Wyniki badania na całym świecie różnią się w zależności od regionu, jednak tylko w rejonie Australii i Oceanii sztuczna inteligencja zajęła pierwsze miejsce. Dla badanych z pozostałych rynków bezpieczeństwo danych jest priorytetem. Ponad to w skali globalnej w ciągu trzech do pięciu następnych lat jako najistotniejsze wskazano takie rozwiązania jak Internet Rzeczy (22%), uczenie maszynowe (25%) czy sieć 5G (25%), podsumowano w komunikacie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)