Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowy indeks Selectivv Handel wzrósł o 3,9% r/r do 98,46 pkt w marcu

0
Podziel się:

Firma Selectivv rozpoczęła publikację Selectivv Index, którego celem jest pokazanie dynamicznie zmieniających się trendów w gospodarce, dzięki analizie danych o lokalizacji. W pierwszej edycji składowe indeksu odnotowały wzrosty: Selectivv Handel o 3,9% w ujęciu rocznym do 98,46 pkt, Selectivv Stacje - o 1,58% r/r do 100,99 pkt oraz Selectivv Turystyka - o 5,84% r/r do 99,84 pkt.

Nowy indeks Selectivv Handel wzrósł o 3,9% r/r do 98,46 pkt w marcu

Wartość bazowa Indexu=100 to wartość na dzień 5 X 2017 r.

"Stały monitoring wyselekcjonowanych punktów sprzedaży detalicznej i stworzony na jego podstawie Index będzie umożliwiał obserwację trendów związanych ze zwyczajami zakupowymi Polaków w kanale offline. Niewątpliwą zaletą projektu jest realizacja na dużych próbach (łącznie 20 mln obserwacji, 441 lokalizacji w 275 polskich miejscowościach) i niedeklaratywny charakter danych. Najbliższe lata z pewnością przyniosą wiele zmian, m.in. w sektorze handlu detalicznego, których charakteru i kierunku jeszcze precyzyjnie nie znamy. Pytania czy centra handlowe będą ustępować naporowi handlu online, czy będą się rozwijać w kierunku miejsc spotkań i rozrywki? Czy stacje benzynowe będą przygotowane na rewolucję elektryczną, by benzynowymi pozostać jedynie z nazwy? Jak wyglądać będą zwyczaje zakupowe w mniejszych, tak często marginalizowanych, miejscowościach? Czy wzrasta świadomość i zainteresowanie Polską, a co za tym idzie, ruch turystyczny? Obserwując nasze dane będziemy znajdować odpowiedzi na te i inne pytania" -
powiedział co-CEO Selectivv Dominik Karbowski, cytowany w komunikacie.

"Analiza wzrostów i spadków odwiedzin punktów sprzedaży detalicznej oraz dynamika zagranicznego ruchu turystycznego, możliwa jest dzięki autorskiej usłudze Geotrapping. Pozwala ona na gromadzenie oraz analizowanie danych o grupie użytkowników smartfonów i tabletów, przebywających w danym czasie, w określonym miejscu" - czytamy w komunikacie.

Selectivv Index pokazuje dynamikę zmian wizyt Polaków w galeriach handlowych, sklepach spożywczo-przemysłowych, dyskontach spożywczych i na stacjach benzynowych, z podziałem na poszczególne miesiące.

Index Selectivv Handel został opracowany na podstawie danych zbieranych z urządzeń mobilnych osób odwiedzających w ciągu miesiąca kalendarzowego sklepy. Na index składają się dane z poszczególnych obiektów stanowiących jego składowe. Index pokazuje jak miesiąc do miesiąca zmieniła się liczba odwiedzających w obiektach handlowych. Badaniem zostały objęte 310 losowe wybrane obiekty.

"W marcu 2018 r. wartość tego wskaźnika wynosiła 94,76, natomiast w mijającym miesiącu bieżącego roku wzrosła o prawie 4 punkty. Na tym przykładzie widać, że wprowadzony zakaz handlu w niedziele nie wpłynął na skłonność Polaków do robienia zakupów. Idąc dalej i analizując składowe indeksu Selectivv Handel, w porównaniu z ubiegłym rokiem znacznie wzrosła liczba odwiedzin w sklepach dyskontowych" - skomentowano w komunikacie.

Liczba odwiedzin na stacjach benzynowych w marcu 2019 r. wzrosła o 1 pkt r/r, podobnie jak wartość całego wskaźnika Selectivv Stacje (+3%), w zestawieniu marzec 2019 r. do lutego 2019 r.

"Może to być spowodowane nowymi regulacjami prawnymi i zmianą polityki sprzedażowej. Coraz częściej stacje benzynowe nie są już tylko miejscem tankowania auta, ale stają się punktami usługowymi, gdzie można zrobić zakupy spożywcze, nadać lub odebrać przesyłkę czy zapłacić rachunki" - czytamy dalej.

Od założenia w 2015 roku Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych z kanału mobile. Firma posiada obecnie największy w Europie zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 120 mln użytkowników, z czego 14 mln w Polsce.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)