Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Organizacje branżowe z CEE apelują do rządów i UE o działania na rzecz automoto

0
Podziel się:

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz organizacje motoryzacyjne Czech, Słowacji i Węgier zaapelowały do krajowych rządów, parlamentów i instytucji Unii Europejskiej o konstruktywne działania przywracające branżę do normalności po kryzysie COVID-19, podał PZPM.

Organizacje branżowe z CEE apelują do rządów i UE o działania na rzecz automoto

"W UE przemysł motoryzacyjny odpowiada za 7% PKB i daje zatrudnienie blisko 14 mln osób. Europejska branża motoryzacyjna została szczególnie dotknięta kryzysem COVID-19, w efekcie ponad milion pracowników sektora w UE już doświadczyło skutków zamknięcia fabryk, zaś do klientów nie trafiły dwa mln pojazdów" - czytamy w komunikacie.

Organizacje zwróciły uwagę, że w sektorze motoryzacyjnym krajów grupy V4 zatrudnionych jest bezpośrednio 650 tys. osób, a ponad 1,3 mln znajduje zatrudnienie pośrednie.

"Region V4 odpowiada za niemal jedną piątą całkowitej produkcji pojazdów w UE, dlatego - biorąc pod uwagę znaczenie przemysłu motoryzacyjnego dla gospodarek krajów V4 i UE - konieczne są zdecydowane działania umożliwiające powrót do pełnych mocy produkcyjnych zakładów i mające na celu pobudzenie popytu na rynku. Do najbardziej oczekiwanych należą: pomoc w jak najszybszym restarcie rynków wewnętrznych, utrzymaniu dotychczasowego zatrudnienia, niezwłocznym przywróceniu sprawnego transportu części i podzespołów oraz w przemieszczaniu osób - pracowników, menedżerów i ekspertów dojeżdżających do pracy za granicą" - czytamy dalej.

Ponieważ produkcja pojazdów została wstrzymana na kilka tygodni, a sprzedaż samochodów gwałtownie spadła, we wszystkich segmentach rynku należy przeprowadzić działania pobudzające popyt na pojazdy o różnych napędach, w tym nisko- i zero emisyjnych, podkreślono.

"Należy dokonać analizy możliwości spełnienia wymogów regulacyjnych, a przyszłe regulacje muszą uwzględniać konsekwencje obecnego kryzysu dla przemysłu i rynków dla grupy wyszehradzkiej całej UE" - ocenił prezes PZPM Jakub Faryś, cytowany w komunikacie.

Szefowie organizacji motoryzacyjnych V4 wskazują, że aby ograniczyć niepotrzebne obciążenia gospodarcze powinien zostać dokonany przegląd obowiązków i aktów prawnych, które mają wejść w życie w niedalekiej przyszłości. Ich zdaniem, wejście w życie części przepisów powinno zostać przesunięte, bowiem prace rozwojowe, testowe i homologacyjne zostały wstrzymane z powodu kryzysu COVID-19.

"Konieczne jest więc dokonanie przeglądu i zmiana harmonogramu wdrażania przepisów nakładających nowe obowiązki dla różnych rodzajów pojazdów, w tym w szczególności nowego rozporządzenia homologacyjnego, nowych wymagań dla norm Euro 6 / VI, kolejnej generacji tachografów czy radia cyfrowego. Konieczne jest także wydłużenie terminów ważności decyzji dla końcowych partii produkcji. Branża motoryzacyjna w pełni popiera konieczność ograniczenia emisji szkodliwych substancji - w tym CO2 i podejmuje wszelkie działania, aby ten cel osiągnąć, ale poziom redukcji wyznaczony na lata 2025 i 2030 jest bardzo ambitny i w obecnej sytuacji stał się jeszcze trudniejszy do realizacji, dlatego warto przeprowadzić ocenę możliwości jego osiągnięcia" - wymieniono.

Apel podpisali prezesi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Czeskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Republiki Słowacji i Węgierskiego Związku Importerów Pojazdów. Organizacje są członkami ACEA - Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)