Pesa jest spokojna o swój portfel zamówień i przyszłość rynku

Pesa Bydgoszcz ocenia, że ma zapełniony portfel zamówień na 2020 i połowę 2021 roku, poinformował prezes Krzysztof Sędzikowski. Według niego, rynek pojazdów szynowych w kolejnych latach będzie dobry, a spółka będzie chciała utrzymywać dywersyfikację produktową i geograficzną.

Obraz

"Pomimo nowej polityki cenowej, nastawionej wyłącznie na udział w rentownych projektach o wysokiej marży, tylko w tym roku pozyskaliśmy 900 mln zł w nowych zamówieniach" - powiedział Sędzikowski dziennikarzom podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako 2019.

"Na przyszły rok jesteśmy praktycznie 'zabukowani', dlatego ostrożnie podchodzimy do przetargów o szybkim czasie realizacji. Mamy cały zabukowany przyszły rok i połowę następnego" - dodał.

Według niego, nie ma powodów do narzekań na portfel i rynek.

"Moim zdaniem, z Unii Europejskiej nadal będą pieniądze, ale inaczej ukierunkowane - na ochronę środowiska. Po drugie, bardzo się rozwijają przewozy pasażerskie - i w Polsce, i na Białorusi, i w Niemczech. Nie mam obaw, jeśli chodzi o rynek i portfel zamówień" - powiedział prezes.

"Silną stroną Pesy jest zdywersyfikowanie geograficzne i produktowe. Dalej [produkujemy] pojazdy spalinowe, elektryczne, lokomotywy i tramwaje. Dalej to będziemy robić i rozwijać te produkty na coraz bardziej nowoczesne. Będziemy chcieli być nadal na tych samych rynkach geograficznych" - kontynuował prezes.

Pytany o możliwość wejścia Pesy w innowacyjne segmenty taboru nie wykluczył takiej możliwości. Teraz spółka mogłaby to robić z partnerami, a w przyszłości - samodzielnie.

"Trzeba się otrząsnąć, zacząć dobrze robić to, co robimy i wejść też w nowe technologie. Pociągi hybrydowe - Pesa też myśli o tym. Chcemy wejść w nowe technologie: jeśli teraz - to z kimś, jeśli sami - to musimy najpierw mieć pieniądze" - wyjaśnił.

Dodał, że spółka prowadzi rozeznanie pod kątem pozyskania partnerów do innowacyjnych projektów, a niektórzy sami zgłaszają się do spółki.

Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Wybrane dla Ciebie
Kredyty frankowe. Kolejne ważne orzeczenie TSUE
Kredyty frankowe. Kolejne ważne orzeczenie TSUE
Zakup auta na starych zasadach. Trzeba się spieszyć. Oto ile można zyskać
Zakup auta na starych zasadach. Trzeba się spieszyć. Oto ile można zyskać
Nawet 1800 zł miesięcznie. Ruszają wypłaty na konta policjantów
Nawet 1800 zł miesięcznie. Ruszają wypłaty na konta policjantów
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką