Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PSP: Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 40 mln w I kw. 2019 r.

0
Podziel się:

Polski Standard Płatności (PSP) odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem we wszystkich kanałach - do 40 mln w I kw. br. wobec 14 mln zanotowanych w I kw. 2018 r. Najpopularniejszym kanałem pozostają płatności w internecie, których liczba wzrosła do 29,8 mln, poinformował prezes PSP, operatora BLIK-a Dariusz Mazurkiewicz.

PSP: Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 40 mln w I kw. 2019 r.

"Pierwszy kwartał 2019 roku to kolejny rekord BLIK-a - 40 mln wykonanych transakcji w systemie płatności mobilnych. BLIK-iem w internecie zrealizowano niespełna 30 mln transakcji, w ATM, czyli bankomatach to 4,7 mln, niecałe 3 mln transakcji dokonano w kanale płatności naziemnych, sklepowych. Również zanotowaliśmy znaczący wzrost przelewów na telefon P2P, których było 2,6 mln" - powiedział prezes PSP podczas konferencji na Twitterze. .

Dodał, że całości transakcji 75-proc. udział mają transakcje w internecie, 12% to bankomatowe, 7% crossowe, a P2P 6%.

"Jeżeli chodzi o transakcje w internecie, to ich liczba wzrosła o 184% r/r w I kw. br. Po IV kw., kiedy są Święta, I kw. zawsze stanowi pewne wyzwanie" - wskazał także.

Według niego, transakcje POS realizowane poprzez kod płatniczy BLIK zanotował największy wzrost r/r, bo aż o 400% do poziomu 2,8 mln z 560 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. "Jest to bardzo istotny wzrost w tym kanale. Warto zauważyć, że sieci handlowe dosyć istotnie popularyzują BLIK-a" - dodał prezes.

Z kolei przelewy P2P wzrosły o 247% r/r w I kw. br. r. do 2,6 mln wobec 750 tys. w I kw. 2018 r. i jak zapewnia prezes w najbliższym czasie pojawią się kolejne funkcjonalności wprowadzane przez banki.

"W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 443 tys. transakcji BLIK-iem dziennie. Dla porównania - w tym samym okresie ubiegłego roku było to 158 tys. To pokazuje, jak bardzo rośnie popularność BLIK-a. W najlepszym dniu kwartału odnotowano blisko 600 tys. transakcji - to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIK-a. W internecie użytkownicy płacą średnio 331 tys. razy dziennie, realizują 52 tys. wypłat z bankomatu, 31 transakcji w terminalach oraz 29 tys. przelewów na numer telefonu BLIK" - czytamy w komunikacie.

"Naszą ambicją na ten rok jest to, aby co drugi zakup w sieci był opłacany BLIK-iem. Jesteśmy na dobrej drodze, aby to osiągnąć" - powiedział prezes.

Dodał, że w tej chwili operator stara się, aby BLIK mógł być dostępny dla klientów również w bankach spółdzielczych.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)