Wzrost rok do roku to w dalszym ciągu pokłosie ubiegłorocznych zmian w przepisach dotyczących pomiarów zużycia paliwa (wprowadzenia normy WLTP). W ubiegłym roku firmy (w tym sami dealerze) kupowały samochody przed wchodzącymi w życie we wrześniu 2018 r. nowymi, bardziej restrykcyjnymi przepisami. W salonach dealerskich trwała mobilizacja, by sprzedać jak najwięcej aut z napędem, który od 1 września miał ulec "przeterminowaniu". Wszystko to odbiło się negatywnie na wynikach rejestracji w kolejnych miesiącach, wyjaśnia Samar.
Około 7,19% aut (3 650 szt.) spośród zarejestrowanych w Polsce w listopadzie 2019 roku zostało najprawdopodobniej wywiezionych z kraju zaraz po rejestracji w ramach tzw. reeksportu. Pod względem udziału reeksportu w rynku jest to wzrost wobec poprzedniego miesiąca.
"Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, wskazują, że w listopadzie 2019 r. zarejestrowano w Polsce 45 377 samochodów osobowych, o 4,94% (+2 138 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 3,25% (-1 524 szt.) mniej niż w październiku 2019 roku. [...] Dotychczas w 2019 roku zarejestrowano w Polsce 503 106 samochodów osobowych, o 3,39% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+16 475 szt.)" - czytamy w komunikacie.
W listopadzie 2019 roku zarejestrowano w Polsce 5 399 samochodów dostawczych, o 17,51% (-1 146 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 7,23% (-421 szt.) mniej niż w październiku 2019 roku. Dotychczas w 2019 roku zarejestrowano w Polsce 62 283 samochody dostawcze, o 0,8% więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, podano także.