Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stalexport Autostrady planuje ok. 83 mln zł inwestycji w 2020 r.

0
Podziel się:

Stalexport Autostrady zamierza ponieść nakłady inwestycyjne w wysokości ok. 83 mln zł w 2020 r. wobec ok. 32,5 mln w ubiegłym roku, poinformował prezes Emil Wąsacz.

Stalexport Autostrady planuje ok. 83 mln zł inwestycji w 2020 r.

"W 2020 r. zamierzamy zakończyć prace remontowe na jednym z ww. obiektów mostowych, uruchomić nowy internetowy serwis sprzedaży i obsługi klienta wraz z usługą post-paid dla elektronicznego poboru opłat A4Go (obecnie funkcjonuje wyłącznie przedpłata). Kontynuowana będzie modernizacja odwodnienia autostrady oraz modernizowane będą przepusty zlokalizowane w pasie drogowym autostrady. Nakłady inwestycyjne zaplanowane na rok 2020 wyniosą ok. 83 mln zł. Na ten rok przewidziane jest także zakończenie wymiany nawierzchni oraz poszerzenie dojazdów do bramek przeznaczonych dla płatności automatycznych" - napisał Wąsacz w liście załączonym do raportu za 2019 r.

"W roku 2019 nadal realizowano program modernizacji i rozwoju infrastruktury autostradowej odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków. Nakłady inwestycyjne w grupie kapitałowej w minionym roku wyniosły ok. 32,5 mln zł. Kontynuowano modernizację systemu odwodnienia autostrady, który zapewnia ochronę wód gruntowych, remontowano 3 obiekty mostowe, rozwinięto system poboru opłat o wcześniej wspomniany videotolling. Pozostałe nakłady inwestycyjne grupy dotyczyły głównie zakupu sprzętu niezbędnego do bieżącego utrzymania autostrady" - przypomniał także prezes.

W lipcu 2019 r. Stalexport uruchomił videotolling, czyli pobór opłat dzięki specjalnej aplikacji Autopay na smartfony oraz odczytowi tablic rejestracyjnych - przydatny zwłaszcza tym użytkownikom autostrady, którzy korzystają z niej w okresach wyjazdów wakacyjnych czy weekendowych. Ten sposób wnoszenia opłaty także nie wymaga od kierowcy dodatkowych czynności na bramce autostradowej - otwiera się ona automatycznie.

"Bardzo zależy nam na upowszechnieniu ww. metod płatności za przejazd, dlatego też od 1 stycznia 2020 r. kierowcy, którzy korzystają z A4Go lub Autopay płacą za przejazd naszym odcinkiem A4 znacznie mniej - np. kierowca samochodu osobowego płaci 7 zł zamiast 10 zł na każdej bramce autostradowej. Cieszymy się z zapowiedzi, że videotolling będzie także możliwy na autostradach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, ponieważ przez wiele lat czyniliśmy starania, aby ujednolicić systemy poboru opłat w Polsce i ułatwić kierowcom korzystanie z autostrad" - podkreślił prezes.

Średnie natężenie ruchu na autostradzie A4 Katowice - Kraków kształtowało się w 2019 r. na poziomie zbliżonym do tego z roku 2018 i wyniosło 45,6 tys. pojazdów na dobę. Największy poziom natężenia ruchu odnotował w III kwartale ubiegłego roku (sezon wakacyjny), wyniósł on wówczas ok. 51,3 tys. pojazdów na dobę.

"Nadal podejmujemy działania, które pozwalają na znaczne usprawnienie obsługi tak dużej liczby podróżnych na placach poboru opłat. Od roku 2016 funkcjonuje elektroniczny pobór opłat A4Go i do tej pory wydaliśmy ponad 37 tys. urządzeń pokładowych, które pozwalają na szybki przejazd przez bramki bez angażowania kierowcy" - dodał szef Stalexportu.

Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Obejmuje ona eksploatację i utrzymanie odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 351,5 mln zł w 2019 r.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)