Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BZ WBK widzi potencjał żywności funkcjonalnej w kraju i w eksporcie

0
Podziel się:
BZ WBK widzi potencjał żywności funkcjonalnej w kraju i w eksporcie

Żywność funkcjonalna należy do dynamicznych segmentów, których wzrost - zarówno w kraju, jak i za granicą będzie trwał wiele lat, uważają eksperci Banku Zachodniego WBK. Perspektywom tego segmentu zostanie poświęcona część Programu Rozwoju Eksportu BZ WBK, którego VI edycja jest właśnie uruchamiana.

W 2016 r. wartość rynku żywności funkcjonalnej sięgnęła w Europie - według KPMG - 117 mld euro, w Polsce zaś - 3,7 mld euro.

"Uważamy, że produkcja linii ekologicznych lub zawierających składniki dla specyficznych grup konsumentów stwarza szanse dla wszystkich podsegmentów sektora spożywczego. Do tej pory temat był podejmowany głównie z racji wzrostu zainteresowania takimi produktami wśród polskich konsumentów. Według nas, rynek wewnętrzny ma duży potencjał, ale chcemy, żeby producenci dostrzegli w tym kontekście również rynki zagraniczne" - powiedziała dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w BZ WBK Renata Dutkiewicz, cytowana w komunikacie.

Według cytowanych przez bank badań firmy Mintel, czterech na dziesięciu respondentów w wybranych krajach europejskich (Francja, Hiszpania, Niemcy, Polska i Włochy) deklaruje gotowość, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy. Podobny odsetek badanych wskazuje, że regularnie sprawdza listę składników na opakowaniach produktów spożywczych. To przekłada się na wzrost zapotrzebowania na żywność i napoje pozycjonowane jako zdrowe oraz inspiruje innowacje wokół trendu "health and wellness". W tym kontekście pojawiają się nowe możliwości biznesowe - zarówno dla marek działających na polskim rynku, jak i tych, które chcą wejść lub umacniać swoją pozycję za granicą.

"Dla firm spożywczych produkty funkcjonalne mogą być ciekawą - bo pozwalającą generować wyższe marże - strategią rozwoju poza Polską. Z jednego z raportów firmy Nielsen wynika, że konsumenci za specjalne działanie produktów wzbogaconych o konkretne wartościowe składniki są gotowi płacić więcej, niż za te same produkty bez prozdrowotnego działania. Najwyższa skłonność w tym zakresie (odsetek odpowiedzi powyżej 90%) występuje w krajach rozwijających się. Jednak również w regionach mocniej "nasyconych" żywnością funkcjonalną, czyli w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, to zjawisko jest ewidentne - wyniki sięgnęły odpowiednio 79% i 80%" - czytamy dalej w materiale.

Biorąc pod uwagę te prognozy dla rynku żywności funkcjonalnej, BZ WBK przy wsparciu firm Mintel, Bisnode oraz KPMG organizuje spotkania na temat praktycznych aspektów, na które przedstawiciele różnych segmentów rynku spożywczego powinni zwrócić uwagę planując rozwój i eksport linii produktów funkcjonalnych. Odbędą się one w listopadzie w ramach VI. edycji ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu BZ WBK, stąd w agendzie jest zaplanowana duża sesja na temat trendów konsumenckich na ciekawych rynkach zagranicznych oraz wiążących się z nimi szans dla polskich eksporterów, podała też instytucja.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)