Notowania

budownictwo
01.07.2016 14:57

GDDKiA oddała A1 Stryków-Tuszyn, budowaną przez Strabag, Budimex i Mota-Engil

Podziel się
Dodaj komentarz

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła 40-kilometrowy odcinek autostrady A1 od Strykowa do Tuszyna. Poszczególne odcinki zbudowały za łącznie 1,03 mld zł konsorcja Strabagu z Budimeksem oraz Mota-Engil.

"40-kilometrowy odcinek autostrady pozwoli na wyprowadzenie całego ruchu tranzytowego i częściowo lokalnego ruchu ciężkiego z centrum Łodzi i znakomicie odciąży całą aglomerację łódzką. Należy przyjąć, że oszczędności czasu przejazdu będą wynosiły, w zależności od pory dnia od 1,5-2,5 godziny. Najbardziej odczują je przewoźnicy. Oznacza to także radykalną poprawę życia mieszkańców Łodzi, Konstantynowa Łódzkiego, Aleksandrowa i Zgierza (zanieczyszczenie powietrza, hałas, zatory). Nie tylko zmieni się więc komfort codziennego egzystowania, ale także wzrośnie poziom bezpieczeństwa na ulicach każdego z miast. Dzięki nowemu fragmentowi trasy będziemy mogli dojechać autostradą bezpośrednio z Piotrkowa Trybunalskiego do Trójmiasta" - czytamy w komunikacie.

Nowa trasa ma klasę techniczną "A", zatem może przenosić ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony. Każda z dwóch jezdni ma po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metra każdy i pas awaryjny o szerokości 3 metrów, natomiast pas rozdzielający jezdnie ma 12,5 metra szerokości, co oznacza, że w przyszłości można dobudować trzeci wewnętrzny pas ruchu, do czego przystosowane są także wszystkie obiekty. Maksymalna prędkość na nowo wybudowanej drodze będzie wynosiła 140 km/h.

Na wybudowanym znajduje się blisko 90 obiektów inżynierskich. Relatywnie dużo, jak na 40 kilometrowy fragment trasy jest także węzłów autostradowych; Łódź - Północ, (A1/A2, który powstał wcześniej jako osobna inwestycja), Brzeziny (A1/DK72), Łódź Wschód (A1/DW713), Łódź Górna (A1/DW714) i Tuszyn (A1/DK1). W ramach innego kontraktu (S8) wybudowany został węzeł Łódź Południe. Który łączy autostradę A1 z drogą ekspresową S8. Wymienione węzły pozwolą doskonale skomunikować autostradę z całą aglomeracją łódzką, podano również.

Dla zmotoryzowanych wybudowano dwa miejsca obsługi podróżnych pierwszej kategorii (możliwość odpoczynku, skorzystania z toalety, ewentualnie mała gastronomia): Skoszewy Wschód, Skoszewy Zachód oraz dwa II i III kategorii: Wiśniowa Góra Wschód, Wiśniowa Góra Zachód.

Nowa trasa ma nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu ) ocenia się na 30-40 lat.

Przetarg na dokończenie budowy 40 kilometrowego odcinka Stryków - Tuszyn został ogłoszony 6 lutego 2014 r. Wykonawcy mieli 22 miesiące, wraz z okresami zimowymi na sfinalizowanie prac. Zadanie podzielono na trzy części zgodnie z udzielonymi pozwoleniami na budowę:

- zadanie I - Odcinek od węzła Łódź - Północ (A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK72) długość 14,1 km (295+850 - 310+000km), wykonawca konsorcjum firm Strabag (Lider) i Budimex (partner), z którym umowę podpisano 2 października 2014 r. Wartość kontraktu, to 339 623 175,69 zł.

- zadanie II - Odcinek od węzła Brzeziny (A1/DK72) do węzła Romanów (A1/DW714), długość 11 km (310+000 - 321+010 km), wykonawca firma Mota-Engil. W tym przypadku umowa została podpisana 6 października 2014 r. Wartość kontraktu wynosi 360 747 073,93 zł.

- zadanie III - Odcinek od węzła Romanów (A1/DW714) do węzła Tuszyn (A1/DK91) długości ok. 16 km (320+010 - 335+937,65 bez odcinka 322+150 - 324+950, który wybudowany został w ramach kontraktu na budowę węzła Łódź południe). W tym przypadku umowa z wykonawcą, którym jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag (partner) została podpisana 30 września 2014 roku za kwotę 327 041 625 zł, przypomina GDDKiA

Tagi: budownictwo, nieruchomości, transport, logistyka, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz