Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Orbis zwiększył stratę. Ale ma kilkadziesiąt nowych hoteli

0
Podziel się:

Największa w Polsce sieć hotelowa opublikowała wyniki po pierwszym kwartale 2015 r.

Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Orbis
Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Orbis (Orbis SA)

Orbis odnotował 22,32 mln zł straty netto w pierwszym kwartale 2015 roku wobec 9,96 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Jednocześnie firma chwali się większą frekwencją wśród hotelowych gości.

Jak podał Orbis, strata operacyjna wyniosła w pierwszym kwartale 18,51 mln zł wobec 12,73 mln zł straty rok wcześniej. Wzrosły jednak przychody ze sprzedaży: w pierwszym kwartale wyniosły one 229,2 mln zł wobec 128,49 mln zł rok wcześniej.

Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. Orbis poinformował dziś, że w pierwszym kwartale frekwencja gości w hotelach spółki wyniosła średnie 53,5 proc. wobec 45,6 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku.

W styczniu tego roku Orbis podpisał ostateczną umowę z Accor, na podstawie której za ponad 142 mln euro kupił sieć 38 hoteli o łącznej liczbie ponad 7 tysięcy pokoi. Hotele te stanowiły własność Accor bądź działały na podstawie umów dzierżawy lub franczyzy. W ten sposób Orbis wszedł na kilkanaście rynków Europy Środkowej.

- Dochowujemy zasad wiarygodności. Gdy tylko pojawił się pomysł zakupu sieci hoteli, zleciliśmy ich wycenę zewnętrznej firmie Hospitality Valuation Services z Londynu, której zadaniem było sprawdzenie, czy proponowana cena jest uczciwa - podkreślał na początku grudnia 2014 roku w rozmowie z Money.pl Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. - Po analizie okazało się, że propozycja cenowa Accoru mieści się w dolnej części widełek z zamówionej przez nas wyceny, czyli 140-150 milionów euro. Drugą sprawą było porównanie wskaźników EV do EBITDA dla samej spółki oraz dla planowanej transakcji. Z obliczeń wyszło odpowiednio: 8,3x do 7,9x, więc można wnioskować, że umowa z Accorem generuje dodatkową wartość dla Orbisu.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)