Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Nici z reaktywacji Gadu-Gadu. Brak porozumienia z cypryjskim funduszem

21
Podziel się

Choć Gadu-Gadu szczyt swojej popularności osiągnął w ubiegłym dziesięcioleciu, do dzisiaj jest bardzo rozpoznawalnym komunikatorem przez większość polskich użytkowników Internetu.

bDTqfsQB

Zapowiadali reaktywację i rozwój legendarnego Gadu-Gadu oraz promocję charakterystycznego znaku słoneczka. Skończyło się na niczym. Polska spółka Sare po kilku miesiącach negocjacji odstąpiła od rozmów w sprawie przejęcia komunikatora od cypryjskiego funduszu Xevin Consulting Limited.

- Biorąc pod uwagę ryzyka związane z nabytymi w wyniku tej transakcji aktywami, zdecydowaliśmy się realizować naszą strategię w inny sposób. Aktywa Gadu-Gadu były dla nas interesujące, ale nasze zasoby technologiczne, ludzkie i finansowe pozwolą nam skutecznie rozwijać ofertę również bez ich przejęcia - komentuje sytuację Dariusz Piekarski, prezes zarządu rybnickiej spółki Sare.

Rozmowy między Sare a Xevin Consulting Limited (podmiot zarejestrowany na Cyprze) były prowadzone od czerwca. Wtedy też obie strony podpisały umowę, która dawała Sare wyłączność na negocjacje do końca września.

bDTqfsQD

Transakcja miała dotyczyć przejęcia takich aktywów Gadu-Gadu jak m.in. komunikator internetowy, sprzęt serwerowy, domeny internetowe gg.pl oraz gadu-gadu.pl, prawa własności do znaków towarowych Gadu-Gadu oraz prawa własności do logotypów Gadu-Gadu. Potencjalna wartość transakcji wynosiła 2,4 mln zł.

Zobacz także: Nowy komunikator od Apple wygląda po prostu świetnie! Oto iMessage w iOS 10

- Mamy precyzyjnie określone cele i założenia związane z rozwojem GG. Ten komunikator idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju - mówił jeszcze trzy miesiące temu prezes Piekarski.

bDTqfsQJ

O "ogromnym potencjale Gadu-Gadu" mówił też dyrektor działu programowania Sare Tomasz Kusy. - Połączenie komunikatora i web analityki z pewnością zaowocuje nową ofertą dla sektora biznesowego - wskazywał.

Przedstawiciele polskiej spółki bez ogródek mówili o reaktywacji i rozwój Gadu-Gadu oraz promocji charakterystycznego znaku słoneczka. Choć nie znamy szczegółów negocjacji, to można się domyślać, że poszło o cenę. Być może cypryjski fundusz chciał ugrać nieco więcej, niż wskazywał początkowo, bo pierwotną cenę eksperci oceniali jako bardzo atrakcyjną.

Choć Gadu-Gadu szczyt swojej popularności osiągnął w ubiegłym dziesięcioleciu, do dzisiaj jest bardzo rozpoznawalnym komunikatorem przez większość polskich użytkowników internetu.

Według danych Gemius/PBI, GG i związane z nim serwisy internetowe mają obecnie wprawdzie prawie pięć razy mniej użytkowników niż w 2012 r., ale i tak z nie-mobilnej wersji komunikatora korzysta około 1,41 mln realnych użytkowników.

bDTqfsQK

Dla Sare GG byłoby ciekawym uzupełnieniem działalności. Firma działa na rynku e-marketingu oferując szereg usług i rozwiązań poprawiających efektywność kampanii marketingowych i bezpośrednio wspierających sprzedaż. Jak sama wskazuje - jej rozwiązania są obecne w 40 krajach świata, a wśród jej klientów są takie firmy jak m.in.: VISA, Fiat, Karcher, Nespresso, Cinema City, Agora, Sage, Netsprint, Lexus, Decathlon, Oriflame i wiele innych.

bDTqfsRe
giełda
wiadomości
gospodarka
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
DAA
4 lata temu
GADU GADU SIĘ SKOŃCZYŁ PO TYM JAK NAPCHALI GO REKLAMAMI I NIEPOTRZEBNYMI BZDURAMI.
fsdfsf
4 lata temu
Z GG zrobili słup ogłoszeniowy, na dodatek zawieszało komputer. Chcieli zarabiać kokosy na reklamach ale mieli głupich managerów. Tak konczy firma ktora mysli tylko o "wydojeniu" klienta nie licząc sie z jego opinią.. nawet jakby zaczeli od nowa to i tak nie przekonają do siebie.
piotr
4 lata temu
Szkoda, bo mam ogromny sentyment do tego komunikatora... Dźwięk przychodzącej wiadomości wrósł we mnie wręcz! Fb jest jak dla mnie zbyt natrętny i lludzie jeszcze nim tak żyją...
bDTqfsRf
Robert
4 lata temu
Póki był prosty dało się go używać podobnie jak SKYPE. Później reklam więcej niż programu i do kosza z tym czymś.
Kracho Polska
4 lata temu
Właśnie ten rozwój doprowadził do upadku Gadu-Gadu. 10-15 lat temu klient (wersje 5.0, 6.0) był prosty, funkcjonalny i mało pamięci zżerał. I to był wielki atut tego programu. Ale jak z biegiem czasu klientów porozbudowywano, zrobiono z nich wielofunkcyjne kombajny, łącznie ze słuchaniem muzyki, przy czym poblokowano możliwość używania starszych klientów, to nie dziwne, że Gadu-Gadu upadło.
...
Następna strona