Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

T-Mobile Polska jest w fazie inwestycyjnej, usługi konwergentne priorytetem

0
Podziel się:
T-Mobile Polska jest w fazie inwestycyjnej, usługi konwergentne priorytetem

Warszawa, 09.11.2017 (ISBnews) - T-Mobile Polska jest w fazie intensywnych inwestycji, chce odzyskiwać pozycję rynkową "najlepszą" technologią i usługami (ze szczególną koncentracją na ofercie konwergentnej) przy "rozsądnych" cenach, poinformował prezes Andreas Maierhofer.

"W ramach strategii jesteśmy w fazie inwestycyjnej. Jednocześnie trwa praca operacyjna, by poprawiać satysfakcję klientów. Te kwestie i wzrost przychodów to nasze aktualne priorytety. Skupiamy się na rynku i na naszej obecności na nim. Za tym docelowo będą szły wyniki. Ponadto chcemy mieć silną pozycję w usługach konwergentnych z ambicją na pozycję numer 1" - powiedział Maierhofer podczas spotkania z dziennikarzami.

Obok roll-out sieci (do łącznie niemal 10 tys. baz i projektem agregacji pasm częstotliwości LTE) podkreślił działania podjęte w ostatnich kwartałach w celu poprawy obsługi klientów w contact center, a także rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży. Została ona zwiększona o łącznie 62 punkty od kwietnia (ze 120 łącznie w aktualnym programie roll-out zaplanowanym do końca I kw 2018 r.)

"Musimy zwiększać stacjonarną obecność. Otwieramy głównie własne punkty, dbając o efektywność lokalizacji. Zatrudniliśmy już 300 osób i jesteśmy w rekrutacji kolejnych 400" - wskazał szef operatora.

Jak podał, obecnie sieć T-Mobile Polska to łącznie ok. 700 punktów, z czego 26% to własne punkty operatora. Maierhofer dodał, że kluczowe dla T-Mobile jest umacnianie pozycji w ofercie abonamentowej, chce również aby T-Mobile był preferowanym dostawcą usług telekomunikacyjnych dla segmentu małych i średnich firm.

Prezes ponownie zaznaczył, że strategia w części technologicznej ma prowadzić do transformacji z usług mobilnych w kierunku usług konwergentnych.

"Trwa transformacja z mobile przez FMS (szerokopasmowy internet dla gospodarstw domowych poprzez fixed mobile substitution) do integracji FMC (fixed mobile convergence). Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru naszego FMS przez polskich klientów, a w przyszłym roku będziemy kontynuować rozwój oferty konwergentnej" - zapowiedział Maierhofer.

Według jego słów, operator będzie jednocześnie pracował nad pozyskiwaniem dostępu do sieci światłowodowej w ramach konwergentnej strategii.

"Będziemy tu podchodzić oportunistycznie, czyli obok własności sieci jesteśmy otwarci na partnerstwa, roll-out, czy transakcje na takich aktywach" - wskazał prezes T-Mobile Polska.

Odnosząc się do perspektyw 2018 r. ocenił, że mocna konkurencja będzie się utrzymywać, a T-Mobile Polska chce odzyskiwać klientów i kontynuować pozytywne trendy w segmencie przenoszenia numerów dzięki "najlepszej" sieci, technologii i ofercie z "rozsądnymi" cenami.

"Sektor ma potencjał do poprawy kondycji, zwłaszcza jeśli operatorzy, jak my, będą ostrożniejsi w strategiach cenowych. Będą kontynuowane inwestycje w sieć, postępować będzie konwergencja. Nie podajemy kwot, ale w przyszłym roku nasze nakłady inwestycyjne (capex) będą wyższe niż w tym roku" - podsumował prezes.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)