Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|

250 nowych parkomatów w Warszawie. Po weekendzie koniec z darmowym parkowaniem w kolejnych dwóch dzielnicach

68
Podziel się:

Liczba płatnych miejsc parkingowych w Warszawie niemal podwoiła się w ciągu dwóch lat. 15 listopada zacznie działać 250 nowych parkomatów na Ochocie i Żoliborzu - pisze "Gazeta Wyborcza". Mieszkańcy tych dzielnic szturmem ruszyli po abonamenty. Inaczej słoną zapłacą za zostawienie auta pod swoim blokiem.

250 nowych parkomatów w Warszawie. Po weekendzie koniec z darmowym parkowaniem w kolejnych dwóch dzielnicach
Od poniedziałku za parkowanie trzeba będzie płacić na całej Ochocie, strefa obejmie też Żoliborz. (Zdj. ilustracyjne) (PAP, Mateusz Marek)

Warszawa ma teraz największą w Polsce strefę płatnego parkowania niestrzeżonego. Zaczęło się w 1999 r. od części Śródmieścia, Pragi, Mokotowa, Woli i Starej Ochoty. Jak przypomina "Wyborcza", pierwszy parkomat stanął niedaleko Empiku przy Rondzie de Gaulle'a.

Do poszerzenia jej m.in. o dalszą część Ochoty oraz Żoliborz przymierzano się od lat. "I dopiero prezydent Rafał Trzaskowski jesienią 2019 r. przedstawił harmonogram corocznego przesuwania granic płatnego parkowania w kierunku obrzeży centrum" - czytamy. Ale jego decyzje w sprawie płatnego parkowania w stolicy kwestionuje prokuratura i wojewoda mazowiecki.

Zobacz także: Mandat za parkowanie pod marketem. UOKiK interweniuje

Strefa płatnego parkowania na Ochocie i Żoliborzu. Stawiają nowe parkomaty

Na Żoliborzu drogowcy przewidują ulice i całe obszary z miejscami parkingowymi wyłącznie dla mieszkańców, którzy będą posiadać specjalny identyfikator. Ponadto pojawi się system ponad 30 ulic jednokierunkowych. Na Ochocie od 15 listopada opłaty za parkowanie obejmą już wszystkie ulice w granicach dzielnicy. Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w stolicy, wyjaśniał przed 11 listopada:

O ile montaż parkomatów jest już bardzo zaawansowany, na ulicach brakuje jeszcze tylko 50 z 250 i wykonawca zapewnia, że ustawi je do piątku, to z oznakowaniem ruchu jednokierunkowego na Żoliborzu możemy nie zdążyć do 15 listopada. Miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg musiał być odciągnięty od przygotowań na kilka dni, bo w związku z przemarszami w Święto Niepodległości wywoził 400 ton materiałów budowlanych z przebudowywanego ronda w centrum.

Warszawa rozszerza strefę płatnego parkowania. Nowe abonamenty dla mieszkańców

Uprawnieni mieszkańcy strefy płatnego parkowania mogą skorzystać z jednego z dwóch abonamentów: rejonowego za 30 zł rocznie (obejmuje kilkadziesiąt miejsc bezpośrednio w okolicy domu) albo obszarowego za 600 zł rocznie (to nowość, obejmuje znacznie większy zasięg, około 800-1200 miejsc). Jak mówi dziennikowi Puchalski, przed Świętem Niepodległości udało się rozprowadzić ponad 6 tys. sztuk, z czego droższe obszarowe stanowią niewiele ponad 5 proc. Przewiduje, że mieszkańcy Ochoty i Żoliborza wykupią w sumie 12-15 tys. abonamentów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(68)
Janka
2 lata temu
No cóż, często przyjeżdżam do Warszawy służbowo i tak w tej chwili jest problem z parkowaniem. Ostatnio jak zabrałam się ze znajomym to po mieście przemieszczałam się opti taxi i było to wiele wygodniejsze niż walka z korkami i polowanie na wolne miejsce do parkowania.
PIK
2 lata temu
Bardzo dobrze, w Warszawie jest dużo za dużo samochodów. Płatne parkowanie powinno obejmować całe miasto i to nie 5 tylko 50 zł za godzinę, a do śródmieścia powinien być w ogóle zakaz wjazdu dla prywatnych samochodów.
ŻOLI
2 lata temu
Uwaga na pseudostowarzyszenia z Żoliborza !!! Piąta kolumna developerów !!!!! Co oni zrobili z Żoliborzem Południowym ??????!!!!!!
zwykły2
2 lata temu
Centrum - trudno, jeszcze się jakoś tłumaczy, ale całe miasto???
Anna
2 lata temu
Przed moim blokiem ciągle parkowali za darmo bo przy prokuraturze a mieszkający nie mają gdzie postawić auta
...
Następna strona