Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

300 km/h na polskich torach? Gigant proponuje swój pociąg

216
Podziel się:

- Interesują nas plany związane z projektem kolejowym Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesteśmy gotowi tworzyć Kolej Dużych Prędkości w Polsce zarówno w części infrastrukturalnej, jak i taborowej - mówi w rozmowie z wnp.pl Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce. Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkość powyżej 300 km/godz.

300 km/h na polskich torach? Gigant proponuje swój pociąg
Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkości powyżej 300 km/godz (Siemens Mobility)

W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego między Warszawą i Łodzią ma powstać lotnisko, a system Kolei Dużych Prędkości, tzw. Y, ma połączyć Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.

Według założeń nowy port lotniczy zacznie działać pod koniec 2032 r. - jednocześnie z projektowanym odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Trasa do Poznania ma być gotowa w 2035 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje 15 tysięcy okularów miesięcznie. "Marża sięga 90 proc."

Tworzeniem Kolei Dużych Prędkości jest mocno zainteresowany Siemens Mobility.

- Jesteśmy w stanie przygotować kompletny projekt linii kolejowego komponentu CPK w zakresie systemów sterowania, zasilania i zarządzania ruchem pasażerskim. Chcemy również aktywnie współpracować w tym projekcie z innymi polskimi dostawcami, producentami, aby stymulować transfer nowych technologii do kraju - zapowiada Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce w rozmowie z wnp.pl.

Prejs dodaje, że Siemens ma w ofercie pojazdy nadające się od obsługi linii kolei dużych prędkości budowanych w ramach komponentu kolejowego CPK.

Możemy tu zaproponować platformę Velaro - mówi prezes Siemens Mobility w Polsce w rozmowie z wnp.pl. - Najnowszą jej odsłonę, czyli pociąg zbudowanych w ramach kontraktu dla Egiptu, Siemens zaprezentował podczas wrześniowych targów InnoTrans w Berlinie. Pociąg ten ma rozwijać maksymalną prędkość 230-250 km/godz., bo tylko na taką może pozwolić sobie w pustynnych warunkach egipska kolej.

Siemens zainteresowany przetargami w Polsce

Prezes dodaje, że konstrukcyjnie Velaro dostosowany jest do maksymalnej prędkości powyżej 300 km/godz.

Gigant przygląda się także planom zakupowych PKP Intercity, które spodziewa się wzrostu przewozów. - Krajowe połączenia północ-południe są coraz bardziej oblegane przez pasażerów. Bez zwiększenia bazy taborowej nie da się obsłużyć rosnącego ruchu pasażerskiego w Polsce - zauważa Prejs.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(216)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Ju67
2 miesiące temu
Dajcie sobie spokój z tymi 300 km w Polsce przejazd z taką szybkością to skasowane z 3 tiry 8 osobówek z 20 łosi dzików nie zlicze
Robert P.
2 miesiące temu
Łapy opadają - mamy swoich producentów to stawiamy warunki w przetargach które nie spełniają ich wyroby - za to to powinien być # dla decydentów
ja123
2 miesiące temu
Naobiecywali cudow ,niewidow,nam tylko jeszcze bajek o kolejach brakuje!!Zamiast remontowac niedawno wyremontowane dworce ,budowac stacje i perony w polu,lesie,na wygwizdowie ,trzeba bylo inwestowac w nowoczesne szyny,tabor,oraz najwazniejszw w ludzi!!!
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Kierowca Bomb...
2 miesiące temu
Dziękujemy Siemensowi za zainteresowanie, ale mamy swoje dobre pociągi np. Pesę
taa
2 miesiące temu
przecież to nie jest problem pociągu, tylko torowiska...Pendolino, nawet bez wychyłów, też mogłoby szybciej jeździć, ale nie ma gdzie...Dzisiaj trasa z Krakowa do Gdańska, zajmuje tyle samo czasu, co 30 lat temu. Podobnie Gdańsk -Wawa...
nick
2 miesiące temu
Wspierajmy Polski przemysł !!! Jest PESA w Bydgoszczy , to jej pociągi mają być na Polskich torach a nie konkurencji !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (216)
Sławek B.
miesiąc temu
Zamiast wspierać rodzimych producentów to podnosi się prędkość by kasa popłynęła do Niemiec ,wstyd mi za taką koalicje
Ryszard S.
miesiąc temu
Na razie niech osiągną chociaż to, co było 5 lat temu. Pociągi z Poznania do Gniezna jeździły z prędkością 130km/h (Intercity), a obecnie 120km/h:) 300km/h - może za 100 lat!, tylko po co aż tyle.
Jam nie z sol...
miesiąc temu
Jeśli to niemiecka firma to jest szansa że nasz gauleiter i jego rząd wyrażą zgodę na CPK.
Paulina
miesiąc temu
A czy te pociągi będą kompatybilne wyłącznie z prądem z wiatraków tej firmy? Bo jak nie to nie biorę
Polski
miesiąc temu
Po co nam niemieckie pociągi ? Już ci od Siemensa byli w Polsce i oglądali nasze zakłady i infrastrukturę chcą kolejną strategiczną gałąź gospodarki oddać obcym.
...
Następna strona