Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany przez HRLink

ABC dobrego ogłoszenia o pracę

Podziel się:

Czy niedopasowane CV do ogłoszenia to zawsze problem po stronie kandydata? Nadesłanie niedopasowanych dokumentów aplikacyjnych może być efektem złego ogłoszenia o pracę. Jak temu zapobiegać i oszczędzić czas rekruterów?

ABC dobrego ogłoszenia o pracę
(materiały partnera)

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które może przyciągnąć dopasowanych kandydatów? Co powinna zawierać oferta zatrudnienia? Osoba szukająca pracy powinna poznać nie tylko wymagania organizacji, ale też to, co może otrzymać od pracodawcy.

Co koniecznie zamieścić w ofercie?

Na samym początku należy odpowiednio zdefiniować nazwę stanowiska. Jest to nie tylko ważne z perspektywy przedstawienia roli w firmie, ale również ułatwia znalezienie oferty w sieci. Następnymi elementami są opis firmy oraz zakres obowiązków. Opis zadań na stanowisku powinien być precyzyjny i zgodny z rzeczywistością. Kandydat, który usłyszy na następnych etapach rekrutacji sprzeczne informacje w kwestii obowiązków, może zrezygnować z dalszego uczestnictwa w procesie. Lista wymagań na daną posadę powinna odpowiadać zakresowi zadań na stanowisku i być zrozumiała. Wysokość wynagrodzenia jest jednym z najbardziej interesujących elementów ogłoszenia z perspektywy kandydata czy kandydatki i nie można o tym zapomnieć na etapie tworzenia ogłoszenia. Dlaczego tak jest?

Podstawą jest odpowiednie zdefiniowanie nazwy stanowiska. To ważne nie tylko z perspektywy przedstawienia roli w firmie, ale też ułatwia kandydatom znalezienie oferty w Internecie. Następnymi elementami są opis firmy i zakres obowiązków. Precyzyjne i zgodne z rzeczywistością sformułowanie zadań na stanowisku zwiększa szanse na zatrzymanie aplikującego w rekrutacji, gdyż ten podczas spotkania nie usłyszy sprzecznych informacji w kwestii obowiązków. Lista wymagań na daną posadę powinna odpowiadać zakresowi zadań na stanowisku i być zrozumiała. Na etapie tworzenia ogłoszenia należy pamiętać o jednym z najbardziej interesujących kandydatów elemencie ogłoszenia, czyli wysokości wynagrodzenia. Dlaczego?

- Kandydaci na rynku pracy wiedzą, czego oczekują od swojego przyszłego pracodawcy i mają jasne wymagania odnośnie warunków pracy i płacy. Im wcześniej zakomunikujemy, jakie warunki wynagrodzenia na danym stanowisku oferujemy, tym szybciej trafimy do odpowiedniej osoby, w efekcie czego skrócimy cały proces rekrutacyjny. Podanie widełek wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę sprawia, że potencjalny pracownik już na starcie ma świadomość obowiązującej stawki i może zdecydować, czy podana kwota jest dla niego satysfakcjonująca. – zauważa Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Istotnym elementem ogłoszenia są również benefity oferowane przez pracodawcę. Ich zróżnicowanie i atrakcyjność może zachęcić do wysłania CV. Dobre ogłoszenie powinno być zgodne z przepisami prawa pracy oraz zawierać klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych.

Ogłoszenie przyciągające kandydatów

Z pomocą przy tworzeniu ofert pracy przychodzą narzędzia, jak np. system ATS od HRlink czy ogłoszenie na Goldenline. Na etapie dodawania ogłoszenia można określić parametry, po których poszukujący zatrudnienia często filtrują oferty, np. rodzaj branży czy wymagane języki na stanowisku. Goldenline umożliwia dodatkową promocję oferty, która zwiększa jej zasięg i pozwala dotrzeć do większej liczby kandydatów i kandydatek poprzez realizację specjalnych kampanii reklamowych. Dodatkowo, wszystkie aplikacje z serwisu można sprawnie zbierać na skrzynce e-mail, we własnym formularzu lub systemie ATS.

Goldenline oferuje m.in. rekrutację bez konieczności załączania CV, z możliwością umieszczenia kontaktu telefonicznego do rekrutera dla zainteresowanych pracą oraz graficzną prezentację benefitów. Ogłoszenie o pracę może zyskać przewagę dzięki swojej objętości. Kandydat lepiej zrozumie krótkie, precyzyjne informacje na temat warunków pracy i zatrudnienia, a konkretny opis firmy tworzy wizerunek profesjonalnego pracodawcy, który nie stara się przyciągnąć potencjalnego pracownika barwną charakterystyką.

Artykuł sponsorowany przez HRLink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.