Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Awaria w całej Polsce. Internauci zgłaszają problemy

293
Podziel się:

Użytkownicy kart płatniczych w całej Polsce mieli problemy z płatnościami. We wtorek wieczorem w ciągu trzech godzin w serwisie downdetector.pl odnotowano niemal 300 zgłoszeń dotyczących awarii kart Visa. O utrudnieniach dotyczących autoryzacji transakcji bezgotówkowych donosił dostawca terminali PolCard. Awarię udało się usunąć po kilku godzinach.

Awaria w całej Polsce. Internauci zgłaszają problemy
Klienci w całej Polsce zgłaszają problemy z płatnością kartą (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

Aktualizacja

We wtorek wieczorem udało się usunąć awarię, o czym informowały poszczególne banki.

Od godziny 17:21 do 20:06 w serwisie downdetector.pl odnotowano 270 zgłoszeń dotyczących problemów z płatnościami kartami Visa. Zgłoszenia dotyczą wyłącznie Polski. Pochodzą m.in. z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Trójmiasta. Downdetector.pl raportuje zdarzenia, gdy liczba zgłoszeń o problemie jest znacząco wyższa niż standardowa liczba zgłoszeń dla danej pory dnia.

Problemy z płatnościami w całej Polsce. Internauci alarmują

O problemach piszą również użytkownicy mediów społecznościowych. "Właśnie wróciłem z #netto, gdzie nastąpiła jakaś awaria i nie można było płacić kartą. Awaria dotknęła również #żabkę i pobliskie bankomaty, co doprowadziło do paraliżu sklepów" - czytamy w jednym z wpisów na Twitterze.

W poście opublikowanym na profilu jednej z gdańskich pływalni czytamy z kolei o "ogólnopolskiej awarii terminali".

Problem zgłasza również jedna z działających w Krakowie pizzerii, prosząc klientów o płacenie gotówką. "Niestety u naszego dostawcy terminali płatniczych jest awaria, przez co na chwilę obecną, zarówno na miejscu, jak i w dowozie nie jesteśmy w stanie przyjmować płatności kartą w naszych obu lokalizacjach" - głosi treść wpisu.

W celu potwierdzenia doniesień o awarii kart płatniczych money.pl skontaktował się z przedstawicielami Pekao S.A., ING Banku Śląskiego oraz Santander Bank Polska. Rzecznik Pekao S.A. Paweł Jurek poinformował nas, że bank do tej pory nie otrzymał żadnych niepokojących sygnałów od swoich klientów. "Nie mamy potwierdzenia, że u nas jest awaria" - przekazał nam niedługo później rzecznik ING Piotr Utrata.

Biuro prasowe Visa Polska w przesłanym money.pl w środę oświadczeniu podkreśliło, że firma "jest świadoma problemu, który dotknął niektórych posiadaczy kart dokonujących płatności w Polsce". "Systemy Visa działały w tym czasie normalnie, natomiast my współpracowaliśmy z naszymi partnerami, by udzielić im wsparcia i zbadać okoliczności powstania tej sytuacji" - czytamy.

Problemy z terminalami. PolCard informuje klientów

Tymczasem we wtorek późnym wieczorem o utrudnieniach dotyczących autoryzacji transakcji poprzez terminale płatnicze poinformował jeden z operatorów - PolCard. Dzwoniąc pod numer infolinii firmy, klienci słyszą komunikat o treści: "Uprzejmie Informujemy, że w chwili obecnej występują utrudnienia z autoryzacją transakcji. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Za utrudnienia przepraszamy".

PolCard, jako dostawca terminali płatniczych, obsługuje ponad 210 tys. urządzeń w całym kraju.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(293)
klient
rok temu
Mam dwie karty płatnicze. Jeżeli są problemy - to z kartą Visa, z Mastercard nigdy nie miałem kłopotów...
ARY
rok temu
300 zgłoszeń w całej Polsce.Faktycznie katastrofa.Już nie macie o czym pisać, to byle bzdurami straszycie tłuszcze.
KZzzzzz
rok temu
A przyczyny awarii? Czy może testują nas znowu jak ze wszystkim od jakiegoś czasu, pozdro myślącym
Coś
rok temu
A gotóweczką nie łaska płacić. Tak się kończy cyfrowa rewolucja jak się nie obudzicie.
Zwolenniczka ...
rok temu
Lekuuuu
...
Następna strona