Cykl IAB HowTo w nowym roku otworzy styczniowa konferencja: AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu

Digital marketing zdążył już polubić się z AI na dobre – personalizacja, automatyzacja, chatboty, to tylko część narzędzi rewolucjonizujących sposoby prowadzenia kampanii. Sztuczna inteligencja nie przestaje jednak rzucać marketerom wyzwań i budzić wątpliwości, szczególnie w czasie nowych regulacji związanych z postępującą ekspansją AI. Konferencja IAB HowTo "AI in action" odbędzie się 30 stycznia 2025 r. w Warszawie i dotyczyć będzie praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w marketingu, bazując na synergii nowej wiedzy z codziennym doświadczeniem praktyków branży i przyglądaniu się skutecznym case studies.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Oprócz kilkunastu praktycznych prelekcji organizatorzy stworzą dla uczestników miejsce spotkań z ekspertami z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Tak zwane stoliki tematyczne (round tables) będą okazją do dyskusji i wymiany wiedzy na temat rozwiązań AI w marketingu.

Ta nowa forma interakcji ma na celu dostarczenie uczestnikom jeszcze lepszej okazji do zrozumienia prezentowanych zagadnień i możliwości do zadawania pytań na temat konkretnych rozwiązań.

Nasza wiedza teoretyczna na temat AI poszerza się z każdym miesiącem, ale to spotkanie z praktykami jest zawsze dla marketerów szczególnie wartościowym doświadczeniem. Styczniowa konferencja, którą współtworzę wspólnie z Grupą Roboczą AI IAB Polska, będzie okazją do poznania konkretnych narzędzi użytecznych w codziennej pracy, ale także, co szczególnie interesujące, do wymiany doświadczeń na temat ich realnej skuteczności. Co faktycznie działa, a co nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Między innymi o tym porozmawiamy na konferencji "AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu" – mówi Anna Gumkowska, Szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action.

AI w służbie marketerów, czyli z jakich narzędzi warto korzystać

Możliwości sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych są tak rozległe, że dziś trudno wyobrazić sobie tworzenie kampanii reklamowej bez jej wsparcia. Podczas prezentacji eksperci omówią specyfikę narzędzi bazujących na AIi oraz poszukają odpowiedzi na pytania: jak odpowiednio je wdrażać i czy rzeczywiście warto to robić. W trakcie swojego wystąpienia dr Jan Zając z Sotrender i Maciej Leonard Żybula z Bees & Honey porównają skuteczność doświadczonego media plannera ustawiającego ręcznie kampanie z rekomendacjami Advantage+ oraz optymalizacji Sotrendera. Z kolei Katarzyna Kabiesz z Teads opowie, jak wykorzystać AI do przetestowania reklam dzięki narzędziu Neurons Predict, które pozwala na głębszą analizę i dostosowanie treści reklamowych jeszcze przed startem kampanii.

Atrybucja AI-Driven? Jak robić to dobrze? Mateusz Decyk przybliży praktyczne sposoby wykorzystania systemów AI do rozwiązywania współczesnych problemów z atrybucją.

Jak sprostać stale rosnącym oczekiwaniom odbiorców wobec influencerów? Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, ale uwaga – nie są to ani cyfrowi influencerzy, ani platformy do obsługi kampanii z twórcami. O tym, jak dziś tworzyć skuteczne, autentyczne i mierzalne kampanie influencerskie z AI opowie Marta Ślendak z agencji DDOB.

Z kolei Aleksander Chim z Salestube zaprezentuje korzyści z wdrożenia AI na poszczególnych etapach realizacji kampanii. Prelegent podpowie też, jakie kompetencje związane z AI w reklamie będą najbardziej pożądane na rynku.

Nie zabraknie również tematu skalowania biznesu dzięki technologii. O synergicznym działaniu SEO i SXO (Search Experience Optimization) będą mówili Mateusz Rzetecki z K2 Precise i Nikodem Sarna z Altavia Kamikaze +K2.

AI kontra rzeczywistość

Ekspansja AI i związane z nią regulacje nakładają na reklamodawców nowe obowiązki z zakresu transparentności i ochrony przed deepfake’iem. W prezentacji opartej na treściach generowanych przez AI przedstawiciele kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy - Dominik Gabor oraz Piotr Grzybowski odpowiedzą na nurtujące branżę pytania i przybliżą nowe wymogi prawne związane z wdrożoną w tym roku ustawą AI Act.

Antoni Andruszkiewicz i Dorota Bigo z Google Polska pokażą wyniki badań wpływu AI na gospodarkę i rynek pracy w Polsce. Przybliżą też możliwości zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji do rozwijania produktywności.

Kto nigdy nie wysyłał DM-ów do Adama Mickiewicza, może nie zdawać sobie sprawy z możliwości zastosowania AI w edukacji – nic straconego, Paweł Szczyrek z Ideo Force opowie o tym na przykładach konkretnych lekcji.

O odpowiedzialnym wdrażaniu AI w dużej organizacji opowie Julia Waincetel z Publicis Groupe, omawiając krok po kroku wewnętrzne praktyki, dokumenty i warunki korzystania z AI z odniesieniem do teorii zarządzania zmianą.

To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji IAB HowTo "AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu" już 30 stycznia w Warszawie.

Nad doborem prezentacji i poziomem merytorycznym całej konferencji czuwa Rada Programowa w składzie Anna Gumkowska, Szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action, Kamila Kierzek-Mechło, Dyrektor Zarządzający BUZZcenter oraz Jakub Szczygieł, ekspert AI i martech.

Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.

Materiał sponsorowany przez IAB Polska
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę