Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Dopłaty do autobusów. Będzie tak, jak w pandemii

5
Podziel się:

Resort infrastruktury chce utrzymać dopłaty do przewozów autobusowych na poziomie, do którego podwyższono je z powodu pandemii, czyli 3 zł do wozokilometra - poinformował w środę podczas połączonego posiedzenia sejmowych komisji wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Wyższa stawka ma pomóc w odbudowaniu siatki lokalnych połączeń.

Dopłaty do autobusów. Będzie tak, jak w pandemii
Wyższe dopłaty do przewozów autobusowych. (money.pl, Rafał Parczewski)

- W związku z pandemią, trudną sytuacją branży publicznego transportu zbiorowego, ograniczoną mobilnością polskiego społeczeństwa i co z tym związane dużo mniejszą liczbą pasażerów, maksymalna kwota dofinansowania do wozokilometra została zwiększona do kwoty nie wyższej niż 3 zł - powiedział Weber podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury i Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.

Jak mówi wiceminister, taka stawka obowiązuje od 2020 roku i została wprowadzona po to, by przedsiębiorcy byli w stanie przetrwać trudny okres. Resort chce, by obowiązywała niezależnie od pandemii.

Wiceminister poinformował, że w ustawie okołobudżetowej na rok 2022 taka stawka, czyli dopłata w wysokości 3 zł, została zawarta.

Zobacz także: Inflacja nadal rośnie. Komentarz ministra finansów. „To nie moment na drastyczne ruchy”

Odbudować połączenia

Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej weszła w życie na początku lipca 2019 roku. Z Funduszu dofinansowywane jest przywracanie lokalnych połączeń autobusowych.

Kto dostanie pieniądze?

Dofinansowanie z funduszu mogą uzyskać samorządy dla linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawy powołującej fundusz.

Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w wynosi 800 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Adw
3 lata temu
Z tym dofinansowywanie komunikacji to jest absurd. Podliczyłem sobie w moim mieście koszt dojazdu z domu do pracy bilety komunikacją miejską (bilety) i moim autem (koszt paliwa) - wychodzi na to samo nawet dla jednej osoby. Władze miasta mówią, że dochody ze sprzedaży biletów pokrywają jedynie 50% kosztów funkcjonowania lokalnego MPK. Jakim cudem koszt przejazdu komunikacją miejską zapchanym autobusem jest tak znacząco wyższy od indywidualnej przejażdżki autem? Czy nie lepiej zamiast dofinansowywać wiecznie nierentowne MPK wybudować duże wielopoziomowe parkingi 3km od centrum jak w USA? Ile się trzeba nagimnastykować, żeby wciąż udowadniać , że gorsze, wolniejsze , mniej wygodne i droższe jest jednak lepsze niż własne auto.
XBA
3 lata temu
Jeśli PKS sobie nie radzi na deficytowych liniach gdzie jeździ duży autobus zamiast busa to zlikwidować to przedsiębiorstwo. Obecnie ludzie z mniejszych miejscowości nie mogą się niczym wydostać. Za komuny autobusy PKS dojeżdżały na każdą wiochę. Teraz mamy dobrobyt kapitalizm.
qwik
3 lata temu
Benzyna po 6 zeta to autobusem do roboty zdązysz
victor
3 lata temu
Co dzien nowa inicjatywa...to sms'y czy rozmyslania noca?
Дональд Трамп
3 lata temu
Im lepiej tym.. drożej..