Droga alternatywa dla A4. Budżet przekroczony o połowę
157 mln zł wynosi najtańsza oferta, którą małopolski oddział GDDKiA otrzymał od firm na rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Tyle, że Dyrekcja na remont zaplanowała w budżecie zaledwie 107 mln zł. Za taką cenę chętnych jednak nie ma.
Jak inforuje portal wnp.pl, akces do przetargu zgłosiły 3 firmy. Wszystkie przewidują, że prace powinny potrwać 32 miesiące. Każdy chętny daje też 10 lat gwarancji.
Oferty różnią się przede wszystkim ceną, a to najważniejsze kryterium przetargu. Jego waga wynosi aż 60 proc. Budżet zaplanowany na inwestycję to 107 mln zł. Nikt za takie pieniądze jednak budować nie chce.
Zobacz: Pod prąd obwodnicą Trójmiasta
Najtańsze jest konsorcjum Mostostalu, Drogomexu i Masfaltu, które oceniło, że jest w stanie wykonać rozbudowę 4-kilometrowego odcinka drogi za 157 mln zł brutto. Strabag zaproponował cenę 165,6 mln zł, a konsorcjum Eurovia i Nowak-Mosty - 174,5 mln zł.
Droga krajowa nr 94 w Olkuszu to jedna z najbardziej zatłoczonych tras w Małopolsce. Każdej doby przejeżdżą nią od 22 do 25 tysięcy pojazdów. Kierowcy wybierają ten odcinek jako alternatywę dla płatnej autostrady A4 między Krakowem a Katowicami.
Remontowany ma być odcinek 4,3 km od Zakładów Górniczo-Hutniczych Bolesław do skrzyżowania ulic Kazimierza Wielkiego i Pakuskiej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl