Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Firmy budowlane zablokowały zakopiankę. Domagają się zapłaty zaległych faktur

69
Podziel się

Około południa firmy budujące zakopiankę zablokowały tę drogę, bo - jak twierdzą - od miesięcy nie mogą się doprosić zapłaty za wykonane prace. Zleceniodawcy mają im być winni od 10 do nawet 20 milionów złotych. Trasa została zablokowana dosłownie na chwilę - jest przejezdna.

Protest podwykonawców budowy odcinka drogi S7 Lubień-Naprawa na zakopiance.
Protest podwykonawców budowy odcinka drogi S7 Lubień-Naprawa na zakopiance. (PAP)
bEpJdqet

Było to więc swoiste ostrzeżenie. Nowa zakopianka ma być w pełni gotowa dopiero po 2021 roku. Równocześnie na trzech odcinkach budują ją trzy firmy, jedna polska i dwie włoskie. Rzecz jasna podwykonawcami jest wiele innych firm. Mniej więcej 15 z nich, należących głównie do przedsiębiorców z Podhala, skarży się na brak płatności ze strony głównych wykonawców.

Piątkowy protest odbył się w newralgicznym miejscu - na skrzyżowaniu starej i nowej zakopianki, pod którym powstaje tunel. Samochody z plakatami zablokowały trasę na kilkanaście minut.

Zobacz także: Obejrzyj: <a href="https://wideo.wp.pl/slug-6283893187176065v">Obwodnica Częstochowy, zakopianka. Kolejne drogi nie powstaną na czas</a>
bEpJdqev

Jak pisze Tygodnik Podhalański blokada została ustawiona przez podwykonawców, zatrudnionych przez głównego wykonawcę pierwszego odcinka nowej zakopianki (Lubień-Naprawa). Przedsiębiorcy nie mogą wyegzekwować należności za kilka miesięcy swej pracy. Zaległości wobec tylko kilkunastu firm, których przedstawiciele przybyli na protest to ponad 11 milionów złotych. Inne źródła mówią jednak nawet o 20 milionach niezapłaconych należności.

Inwestorem jest w tym przypadku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Instytucja zapewnia, że reguluje rachunki wobec podwykonawców. Dotyczy to jednak tych, którzy udokumentują poniesione wydatki. Problem powstał z winy głównego wykonawcy, który podpisał aneksów umowy z przedsiębiorcami i w ten sposób uniemożliwił im otrzymanie pieniędzy.

bEpJdqeB

Zaległości generalnego wykonawcy firmy IDS-BUD za faktury sięgają ubiegłego roku.

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Dokładny koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

bEpJdqeW
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(69)
Jaca
rok temu
Teraz udokumentuj że od tej do tej godziny sypales tluczen o takiej wadze przez tyle tygodni
Bob
rok temu
Uważajcie policja biję przedsiębiorców
Maciej
rok temu
I w sumie bardzo dobrze tym firmom bo same sobie są winne. Gdyby były zgłoszone jako podwykonawcy oficjalnie to w pierwszej kolejności dostaje kasę podwykonawca od GDDiK. Co większa budowa to zawsze to samo. Skoro zaległości sięgają tak dużo to nie były to małe firemki co nie mają pojęcia o zamówieniach publicznych.
bEpJdqeX
Wedkarz123
rok temu
Albo coś jest oddane i kierowcy mogą użytkować oddany odcinek autostrady, a jak nie zapłacili, czyli nie zakończyli prac, to zablokujcie całość.
Wedkarz123
rok temu
Dali kasę na szczytny cel, czyli kampanie Dudy na prezydenta. Podwykonawcy mogą jeszcze rok poczekać
...
Następna strona