Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

GDDKiA podpisała kluczową umowę dla losów nowej Zakopianki. Zegar już tyka

7
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na przygotowanie kluczowej dokumentacji dla budowy trasy ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. To element nowej Zakopianki, który od lat nie może wyjść z fazy planowania przez protesty społeczne.

GDDKiA podpisała kluczową umowę dla losów nowej Zakopianki. Zegar już tyka
Grudniowe korki na Zakopiance w okolicy Nowego Targu (PAP, Grzegorz Momot)

Krakowski oddział GDDKiA w czwartek (14 marca) podpisał z firmą IVIA umowę na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice. To etap inwestycji, w którym wytyczony zostanie przebieg tej trasy. Kontrakt opiewa na nieco ponad 23 mln zł.

"STEŚ to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji" - wyjaśnia GDDKiA.

Drogowcy dodają, że wykonawca dokumentacji przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 m, w którym "zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale też cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem". Na wykonanie STEŚ firma dostała sześć lat. Pierwsze propozycje przebiegu trasy mamy poznać najwcześniej w przyszłym roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

GDDKiA liczy na "konstruktywne" konsultacje ws. przebiegu S7

Drogowcy informują, że zadaniem wykonawcy jest znalezienie optymalnego przebiegu drogi między autostradą A4 a otwartą za Myślenicami trasą S7.

Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne" - pisze krakowski oddział GDDKiA.

Przygotowanie STEŚ - jak zakłada Generalna - zakończy się w 2030 r. uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Następnie będzie można przejść do sporządzenia dokładnego projektu trasu i jej budowy.

"W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi. Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi" - zaznacza GDDKiA.

Dotychczasowe propozycje przebiegu zostały skutecznie oprotestowane przez lokalne społeczności. Jest zgoda co do konieczności budowy S7 i odkorkowania okolicznych dróg, ale nikt nie chce ekspresówki w okolicy domu. Próby ustalenia przebiegu przez samorządy nie przyniosły efektu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
jasio
4 miesiące temu
A może wybudować ekspresówkę omijającą Zakopane ??? Z dala od tego całego zamieszania... A później górale se dorobią ścieżkę do tej trasy
bubu24
4 miesiące temu
6 lat i 23 mln zł na projektowanie na etapie koncepcyjnym to kompletna paranoja.
Navigo
4 miesiące temu
A czy brana jest pod uwagę rozbudowa/modernizacja drogi w istniejącym śladzie. Będzie prawdopodobnie taniej, szybciej i mniejsza ilość wywłaszczeń.
donald
4 miesiące temu
To będzie budował sławek n. 😝😡
aaa
4 miesiące temu
A skończy sie to tak, że droga będzie szła brzegiem Raby od Łężkowic do Myślenic. Założycie się?