Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wiadomości
23.07.2019 09:56

Ikea po zwolnieniu pracownika. Zbadano wpływ głośnej decyzji na opinie o marce

Na początku wakacji Ikea zwolniła pracownika za wpisy w intranecie ws. osób LGBT. Po miesiącu od tych wydarzeń, które rozgrzały opinię publiczną YouGov BrandIndex dokładnie przebadał reakcje i komentarze w sieci.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
W pierwszych dniach po wybuchu afery opinia o marce była gorsza od średnich poziomów. (Fot: Piotr Jaruga/REPORTER)

Mężczyzna stracił pracę po tym, jak sprzeciwił się polityce firmy, która wspierała akcję Miesiąca Dumy LGBT, zachęcając do udziału w niej również swoich pracowników.

Pracownik swoją postawę podpierał cytatami z Biblii potępiającymi homoseksualizm. Firma w uzasadnianiu wypowiedzenia powołała się na swój wewnętrzny regulamin. Komentarze pracownika w ocenie Ikei naruszyły zasady "współżycia społecznego", dlatego doszło do zwolnienia.

Głośne zwolnienie w IKEI. Wiceminister sprawiedliwości zabiera głos

Według danych YouGov BrandIndex - cytowanych przez portal dlahandlu.pl - w krótkoterminowej perspektywie reakcja społeczeństwa była negatywna, aczkolwiek nie bardzo silna.

Ikea
IKEA pozwana przez zwolnionego pracownika. Miał krytykować LGBT cytując Biblię

Używany w badaniu wskaźnik Attention odnośnie Ikei był na nieznacznym poziomie. To dowód na to, że niewielu Polaków zainteresowało się sprawą w sposób znaczący. Inaczej jednak zachowywał się w dniach po decyzji wskaźnik Buzz.

On z kolei odpowiada na pytanie, jakie są nastroje konsumenckie co do jakiejś konkretnej marki. Zaraz po pierwszych informacjach o zwolnieniu wskaźnik ten zaczął dla Ikei spadać. To dowód na to, że konsumenci sieci spotykali się wtedy głównie z negatywnymi komentarzami o firmie.

Ikea w Krakowie w najbliższych dniach będzie kontrolowana przez Państwową Inspekcję Pracy
Inspekcja Pracy w Ikei. Wszystko przez zwolnienie pracownika

Efekt ten był jednak krótkotrwały. Według firmy badawczej nic nie wskazuje, by skutkowało to rezygnacją czy nawet tylko ograniczenia zakupów w tych sklepach.

Dowodzi tego też odsetek Polaków, którzy deklarują chęć korzystania z oferty Ikei. Jak się okazało, w ciągu ostatnich 90 dni pozostawał on na tym samym poziomie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: wiadomości, gospodarka, handel
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
23-07-2019

xyz1Czyli, skoro można legalnie wywalić pracownika za poglądy, mogę spokojnie zwolnić zwolennika LGBT ? Czy w tę stronę to już zbrodnia ?

23-07-2019

Przeciwniczka dyskryminacjiCzas na zakupy w Ikea :)

23-07-2019

PolakA mówili, że kapitał nie ma narodowości a już wiemy, że ma nawet ideologię.

Rozwiń komentarze (164)