Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|
aktualizacja

Jak przyciągnąć pracowników w tych czasach? Odpowiedź poznasz na Forum Ekonomicznym

11
Podziel się:

W Polsce brakuje pracowników. Przedsiębiorcy są zmuszeni do podnoszenia wynagrodzeń, żeby przyciągnąć wykwalifikowane osoby. Dla części pracowników jest to niewystarczająca motywacja do zmiany miejsca zatrudnienia. Czy budowanie przez firmy wizerunku dobrego miejsca pracy może zachęcić kandydatów do zmiany pracodawcy?

Jak przyciągnąć pracowników w tych czasach? Odpowiedź poznasz na Forum Ekonomicznym
Lukasz Kieronski (Lukasz Kieronski)

Po latach przewagi pracodawcy na rynku pracy przyszedł czas na rynek pracownika. Coraz częściej firmy sygnalizują brak wykwalifikowanych pracowników. Problemy ze skompletowaniem zespołów mają specjalistyczne firmy produkcyjne, przedsiębiorstwa budowlane, ale temat dotyczy również białych kołnierzyków. Na taki stan rzeczy mają wpływ dwie kwestie: konkurencja pomiędzy pracodawcami i demografia.

Każda nowa inwestycja generuje miejsca pracy i ściąga z rynku dostępne osoby. Nieubłagana jest również piramida wiekowa. Spadek liczby urodzeń spowodował, że uczelnie i szkoły opuszcza coraz mniej absolwentów.

Zobacz także: Rusza Forum Ekonomiczne - nie w Krynicy, ale w Karpaczu. Tematem: Świat po pandemii

Firmy przyciągają kompetentnych specjalistów podnoszeniem oferowanych płac. Część z nich korzysta natomiast z usług headhunterów, aby przechwycić od konkurencji najbardziej poszukiwanych ekspertów. Okazuje się jednak, że środki te dla części pracowników nie są wystarczającą zachętą do zmiany miejsca pracy.

Czym jest employer branding?

Niektóre z firm decydują się na działania długofalowe. Jednym z nich jest employer branding, czyli zabiegi z pogranicza HR i marketingu. Polega na promowaniu się firmy (wewnątrz wobec pracowników i na zewnątrz wobec kandydatów) jako atrakcyjny pracodawca. Komunikaty o stabilnej kondycji firmy, atrakcyjnych benefitach czy dostępnych możliwościach rozwoju trafiają do mediów budują odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa.

Dlaczego w przypadku emplyer branding konieczne jest strategiczne i konsekwentne podejście? Jakie strategie stosują najlepsi? O tym będą rozmawiać uczestnicy panelu poświęconego employer brandingowi podczas zbliżającego się Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Udział w dyskusji wezmą m.in.: Marzena Machałek, Sekretarz Stanu w Ministerstwo Edukacji i Nauki, Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A., Marta Florczak, Członek Zarządu Lidl Polska ds. Personalnych, Lidl Polska, Rafał Mrówka, Szkoła Główna Handlowa, Artur Miernik, Partner w EY, Cezary Kaźmierczak, Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

XXX Forum Ekonomiczne odbędzie się w dniach 7-9 września w dolnośląskim Karpaczu. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem "Europa w poszukiwaniu przywództwa".

Organizatorem Forum Ekonomicznego jest Instytut Studiów Wschodnich. Głównymi partnerami są: województwo dolnośląskie, Miasto Wrocław oraz Miasto Gospodarz – Karpacz, Port Lotniczy Wrocław oraz Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
pawlo
2 lata temu
premia dla ludzi którzy nie chodzą na zwolnienia lekarskie
oppo
3 lata temu
przecież ludzi jest ponoć za duzo, a jeszcze się morduje na masową skalę jak w Polandii. Grubo ponad 100 tyś "nadmiarowych" to spore miasteczko zamordowanych w pół roku.
pan dorobkiew...
3 lata temu
Sterydy są naturalne, Krzem jest sztuczny
Tyh
3 lata temu
Białe fartuchy swoją ignorancją dogonili łowców skór plus propaganda szprycowa a lufzie płacą składki i nie mogą dostać się do specjalisty
Tyh
3 lata temu
Białe fartuchy swoją ignorancją dogonili łowców skór plus propaganda szprycowa a lufzie płacą składki i nie mogą dostać się do specjalisty