Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Koniec z samowolką na rynku hulajnóg. Rząd chce nowelizacji ustawy

9
Podziel się:

Do Rządowego Centrum Legislacji wpłynął projekt nowelizacji, który zmieni funkcjonowanie rynku hulajnóg elektrycznych. Rząd chce usankcjonowania m.in. wagi, wymiarów, prędkości pojazdów oraz dróg, po których będą mogły się poruszać.

W nowelizacji proponowanej przez rząd nie ma słowa o wytyczeniu specjalnych stacji na hulajnogi, zatem można nadal pozostawić je gdzie się chce.
W nowelizacji proponowanej przez rząd nie ma słowa o wytyczeniu specjalnych stacji na hulajnogi, zatem można nadal pozostawić je gdzie się chce. (Materiały prasowe)

Jak podaje "Rzeczpospolita”, projekt ustawy zakłada ostateczne zdefiniowanie urządzenia transportu osobistego, którym są właśnie hulajnogi. Wprowadzi ona szereg zmian, do których operatorzy i właściciele będą mieć pół roku, aby się dostosować.

Pierwszą zmianą będą wymiary – od teraz maksymalne wyniosą one szerokość nieprzekraczającą w ruchu 0,9 m, długość do 1,25 m, zaś maksymalna masa urządzenia ma wynosić 20 kg.

Nowelizacja przewiduje też ustanowienie maksymalnej prędkości jazdy. Po jej uchwaleniu, ma ona być ograniczona konstrukcyjnie do 25 km/h.

Zobacz także: Zobacz także: Wedel: kierowanie legendarną firmą to odpowiedzialność

Według jej zapisów, urządzenie transportu osobistego będzie tożsame z definicją roweru, a zatem korzystający z hulajnóg będą zmuszeni do poruszania się po drodze lub pasie ruchu wyznaczonych właśnie dla jednośladów.

Jej użytkownicy będą musieli posiadać również odpowiednie uprawnienia do korzystania ze sprzętu – np. kartę rowerową. Z tego powodu na elektrycznych hulajnogach nie będą mogły jeździć osoby poniżej 10. roku życia.

Po uchwaleniu nowelizacji, do jej zapisów będą musiały się przystosować wszystkie podmioty sprzedające lub wypożyczające hulajnogi. W przypadku ich złamania, będą musieli się liczyć z karą od wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Ukarani będą mieli możliwość odwołania się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
openhar
5 lata temu
Widze trzy wypowiedzi przeciw,TZW.posiadacze tego typu pojazdow i rowerow,czas na zmiane przepisow i to drastyczna.Dlaczego tak twierdze i wiem,ze to powinno byc.Ogrom wypadkow np.rower i samochod to wina rowerzysty bezporna a co z nim a zaplata za naprawe samochodu duza i to samo dotyczy chodnikow i sa tzw.wyjatki poruszania sie a inaczej wypad.To samo dotyczy innych pojazdow jednosladowych,chodniki,OSIEDLA ITD.Niszczenie mienia prywatnego np.samochody i nie tylko.Wiele krajow ma coraz wiekszy problem i niedlugo go zalatwia,REJESTRACJA NP.ROWERU I TYM PODOBNYM POJAZDOM O NAPEDZIE ELEKTRYCZNYM I WAZNY PROBLEM GDY 90% LUDNOSCI NIE KORZYSTA Z TEGO TYPU POJAZDOW I JAKO PODATNICY PONOSZA KOSZTY BUDOWY TZW.SCIEZEK ITD.Wypadkowosc w panstwach UNI jest bardzo duza z udzialem tzw.jednosladow i nie przestrzeganie przepisow to koszta jakie poniesie winowajca.Temat jest szeroki a wszelkie tzw.udogodnienia np.rowerzystow,SLUZA to smiech i jazda na ulicy pod prad,MOZNA WIECEJ NAPISAC O GLUPOCIE TYCH LUDZI I NIEZNAJOMOSCI PRZEPISOW.
wrocław
5 lata temu
tymczasem widok 2 dorosłych osób pędzących po chodnikach w centrum miasta na jednej przeciążonej hulajnodze nie należy do rzadkości !
wrocław
5 lata temu
tymczasem widok 2 dorosłych osób pędzących po chodnikach w centrum miasta na jednej przeciążonej hulajnodze nie należy do rzadkości !
Jak rowerem
5 lata temu
Czyli po drogach publicznych również będzie można się poruszać jeżeli nie będzie ścieżki rowerowej.
No 9
5 lata temu
Już boli tych politycznych złodziei. Poczytajcie o paradoksie we Francji. Kołchoz.