Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Kontrowersje wokół promocji w Żabce. Resort zdrowia zawiadamia prokuraturę

274
Podziel się:

Ministerstwo Zdrowia zawiadomiło prokuraturę i UOKiK w związku z akcją promocyjną sieci sklepów Żabka. Użytkownicy aplikacji Żappka mogą nabyć hot doga, kanapkę lub kawę za 1 zł przy jednoczesnym zakupie paczki papierosów. Niedługo później sieć przekazała, że wycofała się z oferty.

Kontrowersje wokół promocji w Żabce. Resort zdrowia zawiadamia prokuraturę
Sprawa akcji promocyjnej w Żabce trafi do prokuratury i UOKiK (East News, Stanislaw Bielski/REPORTER)

"Reklama wyrobów tytoniowych jest niedopuszczalna i nieważne do jak wąskiego grona osób jest kierowana oraz czy są to tylko palacze. Jesteśmy zobligowani skierować sprawę do prokuratury i UOKiK. Liczymy, że dla Żabki zdrowie klientów jest najważniejsze i wycofa reklamę" - czytamy we wpisie Ministerstwa Zdrowia, opublikowanym we wtorek na Twitterze.

Tego samego dnia biuro prasowe Żabki poinformowało money.pl, że sieć zdecydowała o wycofaniu się z oferty. "Potwierdzamy, że wspomniana oferta została wycofana. Należy również zaznaczyć, że przedstawiona oferta była zgodna z obowiązującym prawem i nie miała charakteru reklamy, a ponadto nie była kierowana do szerokiego odbiorcy" - zaznaczono.

Ministerstwo Zdrowia reaguje ws. promocji w Żabce

Resort zdrowia zareagował w ten sposób na akcję promocyjną Żabki, o której głośno zrobiło się po publikacji Jana Śpiewaka. Na załączonych do twitterowego wpisu aktywisty grafikach sieć sklepów informuje o możliwości zakupu hot doga za 1 zł przy jednoczesnym zakupie paczki papierosów. Klienci, spełniając wspomniany warunek, mogą też kupić za złotówkę kanapkę lub kawę.

Jak informuje portal nowymarketing.pl, opcja jest dostępna dla użytkowników aplikacji Żappka w osobnej zakładce o nazwie "Strefa palacza". Użytkownik widzi ją tylko wtedy, jeśli wcześniej wyrazi zgodę na otrzymywanie tego typu treści.

W poniedziałek zapytaliśmy o tę promocję Żabkę.

Wobec tej konkretnej informacji należy zaznaczyć, że przedstawiona oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i nie ma charakteru reklamy kierowanej do szerokiego odbiorcy - podkreślono w odpowiedzi.

Żabka odpowiada: oferta dla pełnoletnich

Według poniedziałkowego komentarza biura prasowego Żabki, opisywana oferta jest kierowana wyłącznie do pełnoletnich, zdefiniowanych użytkowników i z wykorzystaniem indywidualnych interfejsów ich aplikacji mobilnych. "Wszyscy adresaci tej oferty wyrazili wcześniej zgodę na możliwość przekazywania im takich informacji, zgodnie z obowiązującym regulaminem" - wskazała sieć.

Ustawa z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zakazuje reklamy tych produktów, w szczególności w telewizji, radiu, w prasie i na plakatach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(274)
wolna mimo ws...
11 miesięcy temu
KONIN 16 maja o godz. 9.00 (WTOREK) BRONIMY dr Anety Borczyk-Kotwas w Sądzie Rejonowym II Karnym na ul. Chopina 28, sala 2.62. Przesłuchuje prof. Jacek Wysocki z Towarzystwa Wakcynologii (powiązany z GSK i Pfizerem).
🏖️🏞️🌄
11 miesięcy temu
Hot dog za złocisza żeby nie było że na czczo 😀
Tomasz
11 miesięcy temu
Hotdogi to specjał obajtasa,więc konkurencję trzeba zniwelować bo łorlen padnie i nie będzie kasiory na kampanie. A tak na poważnie, co to ma wspólnego ze zdrowiem? Przecież ten kto nie pali,nie kupi papierosów za 18zl żeby hotdoga zjeść za zł,bo bez fajek kupi go dużo taniej..
Tomek
11 miesięcy temu
Lepiej nie idę na zakupy bo mnie jeszcze policja zgarnie.
Leeprechaun
11 miesięcy temu
Więcej inspekcji cenowej ! bo co chwila coś na kasie sie zmienia a papierki zostają te same i kowalski zamiast 3,5 za piwo musi zapłacić 5 i tak juz od paru lat! Ktos coś mogl by z tym zrobić,zamiast strazy miejskiej nikomu nie potrzebnej wydział do walenia w huuu zalozyć
...
Następna strona