Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
Materiał partnera: TOGETAIR

Leasing przyspieszy wzrost liczby "elektryków" we flotach firmowych

1
Podziel się:

Elektryfikacja flot samochodów służbowych to jeden z fundamentów sukcesu programu rozwoju elektromobilności w Polsce, podobnie jak i w całej Europie, a leasing jest narzędziem, które może znacznie zdynamizować ten proces.

Leasing przyspieszy wzrost liczby "elektryków" we flotach firmowych
(Adobe Stock, ©Dmitry - stock.adobe.com)

Liczby jasno pokazują, dlaczego elektryfikacja flot firmowych ma tak wielkie znaczenie dla powodzenia przejścia od pojazdów spalinowych na zeroemisyjne, które ma dokonać się w najbliższych dekadach. Jak wynika z analiz EY i Eurelectric, 6 na 10 sprzedawanych w Europie samochodów przeznaczonych jest do użytku służbowego, a jeszcze w 2019 r. 96% rejestrowanych aut flotowych miało napęd spalinowy. Także w Polsce to firmy kupują oraz biorą w leasing znakomitą większość nowych samochodów. Choć szacuje się, że auta służbowe stanowią 20% europejskiego rynku samochodowego, odpowiadają za więcej niż 40% liczonego w kilometrach dystansu pokonywanego przez wszystkie samochody oraz aż za połowę emisji CO2 i gazów cieplarnianych generowanych przez transport drogowy.

W obecnej edycji programu "Mój elektryk" z budżetem 500 milionów złotych na lata 2021-2026, uczyniono leasing jednym z filarów przedsięwzięcia. Na dopłaty do leasingu przeznaczono bowiem zdecydowaną większość budżetu - 400 milionów złotych.

Mechanizm nie zadziała bez zaangażowania instytucji finansowych i na szczęście można już mówić o pierwszych konkretach. 8 września podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska SA, który w imieniu NFOŚiGW będzie udzielał przedsiębiorcom dotacji do leasingu pojazdów zeroemisyjnych w ramach programu "Mój elektryk". n Weryfikowana jest aplikacja kolejnego banku, który również zgłosił chęć współpracy.

- Uruchomienie dopłat do leasingu ekologicznych samochodów jest kluczem do sukcesu programu "Mój elektryk". Efektem będzie nie tylko powiększenie taboru przyjaznego środowisku, ale pośrednio także rozwój infrastruktury ładowania, nad której systemowym wsparciem już pracuje NFOŚiGW. Osiągniemy zatem dwa cele: ekonomiczny i klimatyczny, czyli ożywienie w gospodarce i ograniczenie emisji szkodliwych gazów i substancji do atmosfery – zaznacza wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski.

- Od 30 września każda firma leasingowa, która chce oferować przedsiębiorcom leasing pojazdów zeroemisyjnych z dopłatami określonymi w programie "Mój elektryk" może zgłosić się do BOŚ SA z propozycją umowy o współpracy z – wyjaśnia wiceprezes Lorkowski.

- Leasing samochodów elektrycznych i zakupy do flot firmowych to dobra wiadomość także i z tego powodu, że za kilka lat znacząco urośnie rynek samochodów używanych. Podaż kilkuletnich samochodów elektrycznych w dobrym stanie jest ważna, biorąc pod uwagę jak wiele samochodów w Polsce kierowcy kupują z drugiej ręki – komentuje Hubert Rożyk z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. FPPE podkreśla, że leasing jest ważnym elementem systemowego wsparcia dla firm, ale potrzeba też innych zachęt. Fundacja przygotowała propozycje 16 nowych rozwiązań legislacyjnych wspierających rozwój elektromobilności i adresowanych w dużej mierze do firm, w tym zwiększenie limitu amortyzacji na samochody niskoemisyjne przy jednoczesnym zmniejszeniu tego limitu na pojazdy spalinowe, podwyższenie limitu wydatków eksploatacyjnych na użytkowanie samochodów elektrycznych, wprowadzenie preferencyjnej stawki VAT (5%) na samochody zeroemisyjne czy możliwość odliczania 100% VAT przy zakupie nowego samochodu elektrycznego. .

Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada wyłącznie Fundacja Czyste Powietrze

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Materiał partnera: TOGETAIR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
Przyszły użyt...
rok temu
A na mnie u dealera czeka do odbioru samochód elektryczny do firmy i nie mogę skorzystać z leasingu bo nie ma żadnej firmy leasingowej z umową z BOŚ Bankiem.