Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mateusz Ratajczak
Mateusz Ratajczak
|

"Lotnisko Chopina jest u kresu wytrzymałości". LOT szykuje się na CPK

32
Podziel się:

- Lotnisko Okęcie jest u kresu przepustowości i swoich możliwości. LOT musiał zakupić dodatkowe miejsca od syndyka Small Planet, żeby dalej latać i się rozwijać – mówi w rozmowie z money.pl prezes LOT Rafał Milczarski.

Lotnisko Chopina się kończy? Tak twierdzi prezes LOT Rafał Milczarski
Lotnisko Chopina się kończy? Tak twierdzi prezes LOT Rafał Milczarski (East News, East News)

- Przygotowujemy się pełną parą do wejścia na Centralny Port Komunikacyjny. Liczymy, że działania zmierzające do rozpoczęcia budowy istotnie przyśpieszą w tym roku - mówi w rozmowie z money.pl Rafał Milczarski, prezes LOT. - CPK to projekt bez alternatywy - przekonuje. Z prezesem LOT rozmawialiśmy podczas Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos.

Jak tłumaczy prezes Milczarski, LOT musiał wykupić dodatkowe miejsca, by dalej bezproblemowo się rozwijać i obsługiwać własną siatkę połączeń. LOT skorzystał z problemów przewoźnika Small Planet i to właśnie po nim przejął wolne miejsca.

- Rzeczywistość jest taka, że CPK jest po prostu koniecznością. Nie tylko biznesową. Również z perspektywy warszawiaków mieszkających w okolicach lotniska Chopina. Im samoloty latają nad głowami, więc dla nich to najwspanialsza wiadomość - mówi Milczarski.

- Czas, by wyłączyć emocje i zacząć debatować o faktach. Nie na "wydaje mi się", ale na konkretne argumenty i analizy. Tak powinna wyglądać debata o Centralnym Porcie Komunikacyjnym i konieczności budowy takiego lotniska w Polsce - dodaje prezes LOT.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(32)
kolo123gaming
4 lata temu
niech służewiec i Ursynów wyburzą lepiej a tak na serio to dużo lepiej jakby w Modlinie dobudowali dwa pasy i duzy terminal niż odnowa całe lotnisko
andrzej
5 lata temu
Trzymam kciuki za CPK. To lotnisko bardzo się przyda
KCh
5 lata temu
Modlin niestety nie może być alternatywą dla budowy dużego portu lotniczego. Prawda jest taka że podróżując do Polski bardzo często komunikuję się przez Moskwę, Amsterdam albo Frankfurt nad Menem. Powód jest prosty - w Polsce nie ma dużego lotniska w Polsce tzw. HUB (węzłowego portu lotniczego). Lotnisko Chopin, największe w Polsce, jest na poziomie lokalnych lotnisk w dużych krajach europejskich i nie ma możliwości rozwoju. Centralny Port Lotniczy to szansa na rozwój dla naszego kraju. Zdynamizuję rozwój okręgu Warszawa-Łódź. Powstaną połączenia drogowe, kolejowe. Ktoś to bardzo trafnie porównał do budowy portu w Gdyni w dwudziestoleciu międzywojennym. Skala przedsięwzięcia jest porównywalna. Jeśli Polska chce wejść do pierwszej ligi krajów UE to musi robić takie inwestycje. Podobnie z energetyką, koleją, wojskiem. Albo będziemy równać w górę albo będziemy zapyziałymi peryferiami.
Mój nick
5 lata temu
Minęło półtora roku od szumnego ogłoszenia budowy CPK, a w Baranowie nadal hula wiatr, pasą się krowy a psy szczekają tyłkami. Nie ma żadnych wstępnych badań mówiących czy w tym miejscu jest w ogóle możliwe zbudowanie takiej inwestycji, nie mówiąc już o koncepcji lotniska, a tym bardziej o jego precyzyjnych planach. Zostało 8.5 roku, przez ten czas prezesi spółeczki powołanej do realizacji tej mżonki upasą się jak tłuste koty, a na koniec powiedzą - no chcieli my, próbowali, ale nie wyszło...
noico
5 lata temu
Dziwne, kres wytrzymałości, a tu raptem są wolne miejsca, samoloty latają nad głowami. Zawsze latały na głowami, chcą coś udowodnić, wydawało się, że to nasze lotnisko.
...
Następna strona