Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Meta otrzymała cios od Unii. Koniec reklam spersonalizowanych na Facebooku i Instagramie

15
Podziel się:

Koniec z reklamami spersonalizowanymi w mediach społecznościowych. Meta nie może już ich wyświetlać w krajach europejskich. Tak zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD). To jednak nie musi być ich całkowity koniec. Koncern już słucha wytrychu na obejście obostrzenia.

Meta otrzymała cios od Unii. Koniec reklam spersonalizowanych na Facebooku i Instagramie
Spersonalizowane reklamy na cenzurowanym. Europejski urząd zabrania wyświetlania ich Mecie. Na zdjęciu CEO koncernu Mark Zuckerberg (GETTY, Bloomberg)

Unia Europejska wyprowadziła cios w spersonalizowane reklamy. Meta musi zaprzestać wyświetlania reklam opartych na zachowaniach użytkowników w internecie, gdyż są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Taką decyzję 27 października podjęła EROD na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w HolandiiNorwegii. Publicznie ogłosiła ją jednak w środę 1 listopada.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przyszły rok przyniesie cięcia? Oto branże, które najbardziej się ich obawiają

Koniec ze spersonalizowanymi reklamami

Meta śledzi co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie, i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam. Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym – ocenił Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD.

W jego ocenie decyzja europejskiego regulatora spowoduje, iż prywatność użytkowników platform koncernu Meta będzie teraz lepiej chroniona.

Jednak europejska siedziba spółki-matki Facebooka i Instagrama znajduje się w Irlandii. W związku z tym EROD poleciła organowi regulacyjnemu w tym kraju podjęcie działań zapewniających przestrzeganie zakazu. Ma to zrobić w ciągu dwóch tygodni.

Meta obejdzie zakaz?

Jednak Sylwia Czubkowska, dziennikarka specjalizująca w nowych technologiach, podkreśliła, że Meta będzie szukała sposobów na obejście nowego zakazu. Już w trakcie negocjacji warunków z europejskim urzędem padł pomysł, by brak spersonalizowanych reklam był dodatkowo płatny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
Mariusz_1976
3 miesiące temu
Na laptopie "Podejmij decyzję..." naciskam "Chcę korzystać bezpłatnie" wyskakuje nowe okno "Aby korzystać z naszych..." naciskam "Akceptuję" i na nowo mam "Podejmij decyzję..." Jak w laptopie z tego wyjść? Czy ktoś pomoże?
Nick
4 miesiące temu
ALE FB dalej będzie wyświetlał reklamy . Nie ma znaczenia, że jak się zapłaci, to nie będzie wyświetlał. UE powinna w ogóle go wyłączyć, albo dostosować się bezwzględnie do zakazu .
Frycek
4 miesiące temu
Kupiłem coś pół roku temu a nadal mi się wyświetlają reklamy tego. To jest pic fotomontaż ale dla reklamodawców. Potem wszystko jest droższe bo producenci płacą za niepotrzebna reklame.
Emanuel K
4 miesiące temu
Skończyło się na tym, że nie chcesz reklam - płacisz 10 ojro/miesiąc, nie chcesz płacić - akceptujesz reklamy. 99% wybierze to drugie, więc wszystko zostaje po staremu i po zakazie! :)
Cristiano
4 miesiące temu
Tej Unii to już naprawdę grubo odwala. Wiecie co to są personalizowane reklamy? To co lajkujecie na fejsie, facebook później przetwarza i wyświetla wam reklamy takie jakimi możecie być w jakiś stopniu zainteresowani! Jeśli to usuną będziecie atakowani spamem reklam, który was już zupełnie będzie denerwował. Po to powstały reklamy personalizowane, aby nie wyświetlały się one wszystkim użytkownikom!!! Przykładowo facetowi przeglądającemu facebooka będą się wyświetlać reklamy na grzybicę pochwy :D I wiele innych reklam, które będą wnerwiać osobę przeglądającą FB. Facebook niestety, ale musi mieć reklamy, ponieważ utrzymanie infrastruktury serwerownie, energia, pracownicy (administracja) są bardzo drogie, a to jest aktualnie ich jedyny zarobek z którego mogą to wszystko utrzymać. Z tego co wiem FB chce obejść zakaz personalizowanych reklam wprowadzając abonamentową wersję Facebooka bez ich udziału. Będzie wersja płatna i darmowa, a do płatnej zmusiła ich tylko Unia Europejska więc to całe FB nie jest takie złe jak myślicie, możecie podziękować Unii Europejskiej, ponieważ tylko na terenie Unii mamy takie atrakcje! Facebook do kierowania reklam nie przetwarza wiadomości, waszych danych osobowych pesel itd więc tak naprawdę lajowanie jakiejś strony na FB to tylko kierowanie po zainteresowaniach.