Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Newag dostarczył PKP Intercity lokomotywy za ponad 350 mln zł

29
Podziel się:

Newag zrealizował zamówienie PKP Intercity na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych za ponad 350 mln zł. W ciągu kilku miesięcy przewoźnik odbierze 10 kolejnych lokomotyw, które zamówione zostały później.

Newag dostarczył PKP Intercity 20 lokomotyw tego typu
Newag dostarczył PKP Intercity 20 lokomotyw tego typu

W maju 2018 r. PKP Intercity zawarło z Newagiem, nowosądecką firmą specjalizującą się w produkcji i modernizacji taboru szynowego, umowę na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin za 367,62 mln zł. We wrześniu 2019 r. przewoźnik rozszerzył umowę o kolejne 10 pojazdów, zwiększając zgodnie z prawem opcji wartość kontraktu do 551,44 mln zł brutto - informuje

Newag właśnie zakończył dostawy 20 nowych lokomotyw serii EU160 Griffin do PKP Intercity. 10 zamówionych później pojazdów zostanie dostarczonych do PKP IC w ciągu kilku miesięcy.

- Za nami dostawy 20 lokomotyw, czyli kontrakt podstawowy, który zawarliśmy 25 miesięcy temu. Kontrakt przewiduje jeszcze 10 sztuk w opcji, które będą dostarczone przez kolejne 4 miesiące - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek podczas konferencji prasowej.

Zobacz także: Obejrzyj: Kolejarze chcą wyremontować wszystkie dworce w kraju. To ogromne przedsięwzięcie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(29)
super
2 lata temu
chociaz nasza terzniejsza władza daje zielone światło na naszą produkcję
pięknę polski...
2 lata temu
powdzenia,!
Erassmus
2 lata temu
Dobrze że lokaj jeszcze w Brukseli bo ten to by dopiero za granicą za łapówki zamówienia składał .
Rob
2 lata temu
Ci co tak bardzo chwalą ten zakup powinni wiedzieć, że to zabytek który jeździ z prędkością maksymalną do 160 km/h. W praktyce znowu się cofamy bo do biznesu wmieszała się polityka :(
Pijak
2 lata temu
W Griffinach dla IC wyją przekładnie z powodu złego spasowania kół zębatych, jak piszą na forach kolejowych. Druga sprawa- czemu IC nie zakupił lokomotyw na 200km/h, tylko na 160. Ze strony www Newagu wynika że Griffin ma taką opcję. Jakiś czas temu było narzekanie że jest za mało lokomotyw na 160. Za chwilę będzie narzekanie na brak lokomotyw na 200.
...
Następna strona