NOKIA poinformowała o zmianie "tożsamości marki" i zaprezentowała także nowe logo – informuje Reuters. Firma ma teraz koncentrować się na "agresywnym rozwoju".
NOKIA zrywa z niebieskim
Ostatnia zmiana logo fińskiej firmy miała miejsce w 2011 roku. Nowy projekt składa się z pięciu różnych kształtów tworzących słowo NOKIA. Ikoniczny niebieski kolor starego logo został zamieniony na paletę różnych kolorów w zależności od zastosowania.
"Kojarzono nas wcześniej ze smartfonami, a obecnie jesteśmy firmą technologiczną dla biznesu" - powiedział Reuters dyrektor naczelny Pekka Lundmark.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lundmark obejmując stanowisko w 2020 roku, zapowiedział strategię składającą się z trzech etapów: reset, przyspieszenie i skalowanie. Obecnie firma na być w trakcie drugiego etapu.
Od przetwórstwa drewna do telefonów
Historia fińskiej firmy sięga 1865 roku i była związana z przetwórstwem drewna. Jednak globalną rozpoznawalność Nokia zdobyła wraz z rozwojem telefonii komórkowej. Telefony produkowane przez fińską korporację były bardzo popularne w czasach przed smartfonami.