Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Opakowania dla e-commerce, szczególnie z paskiem samoklejącym oraz zwrotne

1
Podziel się:

Jak rozwój branży e-commerce wpływa na opakowania? Jak powinny wyglądać takie pudełka? Dlaczego najlepiej sprawdzą się opakowania z paskiem samoklejącym oraz zwrotne?

Opakowania dla e-commerce, szczególnie z paskiem samoklejącym oraz zwrotne
(Materiały prasowe)

Opakowanie produktu to bardzo ważna kwestia w przypadku branży e-commerce i to główny powód, dla którego właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o należyte i estetyczne pakowanie sprzedawanych towarów. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia bezpieczeństwa przesyłki podczas transportu, ale także ze względów estetycznych. Dzięki odpowiedniemu pakowaniu produktów sklep będzie lepiej oceniany przez kupujących. Czym zatem powinny charakteryzować się opakowania dla e-commerce?

Opakowania dla e-commerce - jakość, trwałość i estetyka

Konsumenci coraz częściej kupują nie w sklepach stacjonarnych, lecz online. A coraz większa popularność sklepów internetowych ma ogromny wpływ na rynek opakowań i bardzo go zmieniła (kształt, rozmiary i funkcję). Dziś handel elektroniczny, który potrzebuje opakowań dla e-commerce jest niezmiernie ważny dla producentów z tej branży.

W handlu internetowym nie liczy się wygląd sklepu i jego lokalizacja, lecz przede wszystkim ważne są koszty dostawy, opakowania i logistyka dostaw.

Opakowania muszą być dobrej jakości, trwałe i wytrzymałe tak, by towar dotarł do odbiorcy w idealnym stanie. Pudełka są odporne na warunki atmosferyczne, wstrząsy, upadki i wibracje. Liczy się także łatwość rozpakowania i powtórnego spakowania w przypadku chęci zwrotu. Popularne zatem są opakowania zwrotne i opakowania z paskiem samoklejącym.

W sklepach stacjonarnych to witryna, wnętrze oraz lokalizacja są reklamą. W przypadku zakupów online wizytówką sklepu jest jedynie strona internetowa oraz opakowanie, które ma ogromy wpływ na ocenę przez klientów. Zatem opakowanie jest narzędziem marketingowym. Musi zatem spełniać nie tylko rolę opakowania jako takiego, ale musi także być estetyczne, modne, a przede wszystkim spersonalizowane i tożsame z identyfikacja wizualną danej marki. Takie opakowania najbardziej cenią klienci.

Firmy z branży opakowań oferują możliwość samodzielnego zaprojektowania pudełek. Klient może wybrać nadruk taki, jak chce i co więcej, wcale nie musi zamawiać ogromnej ilości takich opakowań dla e-commerce, może zamówić nawet niewielką serię. Znane marki oraz te mniej znane, ale idące z duchem czasu dostarczają produkty w takich właśnie pudełkach. Świadczy to o profesjonalizmie i odpowiednim podejściu do klienta.

Dziś, rynek opakowań jest zdominowany przez handel online, który wymusza pewną ich optymalizację pod kątem użyteczności, ale także estetyki. Firmy, które nie wprowadzają spersonalizowanych opakowań, mogą wykorzystywać te ogólnie dostępne i samemu je personalizować – na przykład przy użyciu stempli czy naklejek. Tak „ozdobione” pudełko na pewno lepiej sprawdzi się wizualnie niż zwykłe, niczym niewyróżniające się. Warto pamiętać, że opakowanie jest reklamą sklepu, w związku z tym warto w nie zainwestować.

Opakowania z paskiem samoklejącym

Tego typu kartony mają automatyczne dno, dzięki czemu są praktyczne i funkcjonalne. Można je stosować do transportu różnych towarów. Przede wszystkim oszczędzają czas, gdyż można je złożyć i rozłożyć zaledwie w kilka sekund. Poza tym nie ulegają odkształceniom tak jak zwykłe pudełka i są dużo wytrzymalsze niż te z tradycyjnym dnem. Wzmocnione jest nie tylko dno, ale także boki. Wytrzymują obciążenie do 20 kg. Do ich zamknięcia nie trzeba używać taśmy klejącej, gdyż są wyposażone w podwójne paski samoklejące. Jeden z nich służy do zamknięcia pudełka, a drugi do ponownego zamknięcia, w razie zwrotu towaru.

Opakowania zwrotne

Są to najpopularniejsze kartony wykorzystywane na rynku opakowań dla e-commerce. Można je ponownie zamknąć po otwarciu. Ma to wielkie znaczenie z uwagi na - dość często wykorzystywaną przez klientów - możliwość zwrotu towaru. Kupujący nie musi wyszukiwać pudełka, by odesłać przesyłkę, lecz może wykorzystać opakowanie ponownie, co jest nie tylko wygodne, ale i ekologiczne.
Opakowania zwrotne są wyposażone we wzmocnione dno, które gwarantuje stabilność i zabezpieczenie towarów. Wzmocnione są także boki kartonu. Takie pudełko wytrzymuje obciążenie do 20 kg – a więc nadaje się do większości przesyłek. Ponadto można je recyklingować.

Wszystkie produkty znajdziesz na stronie https://www.rajapack.pl/.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(1)
TolKa19
3 lata temu
Ja polecam fajne kartonowe opakowania z możliwością personalizacji dowolnymi grafikami, kolorami, hasłami, logami itd. itp. – SmartPack.