Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa
|

PKO Bank Polski wprowadza ułatwienia dla obywateli Ukrainy

Podziel się:

PKO Bank Polski wprowadził pakiet rozwiązań dla obywateli Ukrainy, którzy już korzystają lub chcą skorzystać z oferty banku.

PKO Bank Polski wprowadza ułatwienia dla obywateli Ukrainy
(Materiały prasowe, PKO BP)

Od teraz PKO Konto bez Granic jest bezpłatne za prowadzenie przez 12 miesięcy od dnia otwarcia, a tymczasowa karta do konta może być wydana w momencie otwarcia konta w wybranych oddziałach banku. Bank zniósł opłaty za szybki przelew do Kredobanku i za zlecenie przelewu zagranicznego do każdego banku na Ukrainie.

- PKO Bank Polski zawsze aktywnie włącza się w pomoc osobom potrzebującym. Dlatego wojna i trudna sytuacja naszych sąsiadów nie pozostawia nas obojętnymi – niezwłocznie dokonaliśmy zmiany w naszej ofercie dla obywateli Ukrainy. Mamy nadzieję, że to ułatwi im pobyt w naszym kraju. W działania pomocowe włączyła się cała społeczność Banku, wspólnie angażując się w działania na rzecz przybywających z Ukrainy – mówi Iwona Duda, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W ramach zmienionej oferty bank proponuje:

1. Konto bez Granic bez opłaty za prowadzenie przez 12 miesięcy od otwarcia. Przy otwarciu konta dla obcokrajowców nie jest wymagane:

- posiadanie adresu zamieszkania w Polsce,

- telefon polskiego operatora sieci komórkowej;

2. Tymczasową kartę do konta, wydawaną od razu przy otwarciu konta w wybranych oddziałach banku;

3. Zniesienie opłaty za szybki przelew do Kredobanku i za zlecenie przelewu zagranicznego do każdego banku na Ukrainie.

Oferta obowiązuje przez 3 miesiące.

Fundacja PKO Banku Polskiego uruchomiła specjalne konto do wpłat, na rzecz pomocy dla Ukrainy. Pomóc można wpłacając dowolną, najmniejszą nawet kwotę.

Dane do przelewu:

Fundacja PKO Banku Polskiego

Tytuł: Wpłata na pomoc dla Ukrainy

Nr konta: 47 1020 1068 0000 1002 0172 3014

Wpłaty możesz również dokonać w aplikacji mobilnej IKO.

Gotówki nie zabraknie – zachowajmy spokój

Jak możemy przeczytać w komunikacie PKO BP, obserwuje się zwiększone zainteresowanie wypłatami gotówki zarówno w oddziałach, jak i w bankomatach. PKO Bank Polski zapewnia, że jest dobrze przygotowany na tę sytuację, podobna miała już miejsce na początku 2020 r. tuż po wybuchu pandemii COVID-19. Bank dysponuje odpowiednimi zasobami gotówki i w większości oddziałów oraz bankomatów jest ona dostępna na bieżąco. W niektórych lokalizacjach, gdzie popyt na gotówkę jest szczególnie wysoki, przejściowo, do momentu dostarczenia jej kolejnego transportu, wypłata gotówki może być utrudniona. Są to jednak sytuacje, które mają charakter lokalny i krótkotrwały, a ich jedynym powodem są ograniczenia logistyczne.

Zwraca się także uwagę na fakt, że większe wypłaty gotówki w oddziałach trzeba awizować – czyli uprzedzić oddział o zamiarze takiej wypłaty i umówić się na dogodny termin dokonania takiej operacji. Konieczność awizacji większych wypłat nie jest nowym rozwiązaniem - stosowana jest od wielu lat i wynika z konieczności zaplanowania z wyprzedzeniem odpowiednich dostaw gotówki. Wysokość wypłat, które trzeba wcześniej awizować może być różna w zależności od oddziału.

Wszystkich klientów zachęca się do korzystania z rozwiązań bezgotówkowych – przelewów, płatności kartowych i transferów BLIK.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl