Plan oszczędnościowy w Volkswagenie. Kierownicy zarobią 300 mln euro mniej

Volkswagen wdraża plan oszczędnościowy, który obejmie zarówno menedżerów, jak i pracowników. Redukcja wynagrodzeń kierownictwa, cięcia etatów oraz rezygnacja z podwyżek mają przynieść firmie oszczędności rzędu 4 mld euro rocznie - podaje "Deutsche Welle".

Protest pod fabryką Volkswagena w grudniuProtest pod fabryką Volkswagena w grudniu
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
oprac.  MZUG

Volkswagen planuje zmniejszenie wynagrodzeń menedżerów o ponad 300 mln euro do 2030 roku. Jak podkreślił Gunnar Kilian, prezes ds. personalnych w VW, cięcia w zarządzie będą "nieproporcjonalnie wysokie w porównaniu z wkładem kierownictwa i pracowników". Decyzję o ograniczeniu wynagrodzeń w zarządzie wymusiły presja ze strony związku zawodowego IG Metall oraz rady zakładowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Auta sprzedają się po średnio 42 dniach. Szefowa serwisu ujawnia

Kilian nie ujawnił szczegółowych danych dotyczących liczby menedżerów objętych zmianami, ani dokładnej wysokości oszczędności w obrębie zarządu - czytamy.

Jednym z kluczowych elementów planu oszczędnościowego Volkswagena jest redukcja zatrudnienia. Do 2030 roku firma planuje zlikwidować ponad 35 tys. miejsc pracy w niemieckich zakładach. Obecnie sześć głównych zakładów produkcyjnych Volkswagena zatrudnia około 100 tys. pracowników.

Dodatkowo, w ramach porozumienia zawartego przed Bożym Narodzeniem, pracownicy Volkswagena zgodzili się na rezygnację z podwyżek płac w latach 2025 i 2026.

Plan oszczędnościowy o wartości 4 mld euro rocznie

Volkswagen szacuje, że plan oszczędnościowy przyniesie firmie oszczędności netto rzędu 4 mld euro rocznie. Spośród tej kwoty około 1,5 mld euro pochodzić będzie z redukcji kosztów pracy. Gunnar Kilian podkreślił, że obniżenie wydatków ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia konkurencyjności koncernu w przyszłości.

Pomimo bolesnych zmian, Kilian apeluje o podejście do oszczędności z "właściwym duchem", widząc w nich szansę na rozwój firmy. Według niego Volkswagen wyznaczył już właściwy kurs dla rozwoju produktów i technologii.

Nasze pojazdy są doskonałe. Jeśli teraz uda nam się trwale obniżyć koszty, nic nie stanie na przeszkodzie naszemu przyszłemu sukcesowi – podkreślił.
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują