Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Polkomtel z ogromną karą od UOKiK. "Decyzja jest niesłuszna, odwołamy się do sądu"

9
Podziel się:

UOKiK nałożył prawie 40 mln zł kary na Polkomtel - operatora sieci Plus. Urząd uznał, że firma bezprawnie pobierała opłaty wykraczające poza abonament, bez zgody klientów. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna - komentuje money.pl Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtela.

Polkomtel z prawie 40 mln karą od UOKiK
Polkomtel z prawie 40 mln karą od UOKiK (PAP)

W czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK uznał, że Polkomtel, operator sieci Plus, stosował dziewięć praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Dotyczyły one dziewięciu usług niewliczanych do kwoty abonamentu, które Polkomtel automatycznie uruchamiał przy podpisaniu umowy m.in. "Czasoumilacz" i "Serwis wyświetlacza". Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty.

W zależności od usługi było to od 2 do nawet 20 zł miesięcznie, a często operator aktywował jednej osobie kilka usług - czytamy w komunikacie.

Zobacz także: Zobacz: UOKiK. Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

Przepisy ustawy o prawach konsumenta wymagają, aby przedsiębiorca przed podpisaniem umowy uzyskał wyraźną zgodę klienta na każdą dodatkową płatność. Część z nich miała charakter rozrywkowy, inne wiązały się np. z bezpieczeństwem, podano.

- Polkomtel takich wyraźnych zgód konsumentów nie miał. Informacje na temat zlecenia aktywacji tych usług i opłat za nie znajdowały się w odrębnych od umowy dokumentach, czyli regulaminach promocji – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.

UOKiK nałożył na Polkomtel karę za każdą z praktyk. W sumie spółka musi zapłacić 39 457 264 zł.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro prasowe Polkomtela. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna, niezrozumiała i w związku z tym na 100% odwołamy się do sądu - stwierdził w rozmowie z money.pl Arkadiusz Majewski.

To nie pierwsza decyzja UOKiK w tego typu sprawie. W grudniu 2016 r. urząd nałożył 15 mln zł kary na T-Mobile Polska. Decyzja ta jest jednak nieprawomocna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

– Mam nadzieję, że wskutek działań UOKiK takie praktyki znikną z rynku. Konsumenci muszą mieć zawsze zapewnioną możliwość podjęcia świadomej i swobodnej decyzji, czy chcą korzystać z dodatkowo płatnych usług – podkreślił w komunikacie Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
Tadam
5 lata temu
Zgadzam sie z kara bo nagminnie przy umowach wciskaja te pierdoly antywirusy iple czasopierdzenie jakies ubezpieczenia wala po calosci mnie uruchomili tel po 3 mies od podpisania umowy i poerwsza faktura naliczona z tymi dodatkami pisanie reklamacji itd jak ktos jest mnie wprawiony w ich krecenie to buli. Tylko kase to klientom powinni oddawac i z wysokim procentem zlodzieje
Jan
5 lata temu
Szczera prawda. Sam koedyś podpisywałem umowe tylko na abonament w Plusie i pani w BOK do mnie, że przez 2 miesiące będe miał za darmo włączoną usługę czasoumilacz ale nie dodała już że po 2 miesiącach sam muszę sobie to wyłączjużbo inaczej będą naliczane opłaty. Oczywiście 2 miechy minęły i opłaty się aktywowały
hg
5 lata temu
ja mialem od plusa przez pol roku rachunki po 200 pln wieksze i nie wiadomo za co,po wezwaniu przed sadowym oddali mi kase,Zlodzieje sa i tyle bo wiele osob im odpuscilo,40 milionow to jest nic
hen
5 lata temu
tak nadzór działa w innych państwach i jest skuteczny. Firmy wiedzą i dlatego nie dzxiałaja takk jak w Polsce. Nasz kra tpo dla nich Eldorado i wcale nie biora powaznie naszego nadzoru bpo wiedza, że on jest nieskuteczny i sad zaraz uchyli kary... U nas w Polsce konsument nie jest chroniony,a Sad Najwyższy uważa, że to konsument ma udawadniać iz jdest konsumentem by korzystac psedo ochrpony sądowej...
zdzislaw
5 lata temu
Taka prawda posiadałem od Plus internet gdy mi się uszkodzil ruter i zadzwoniłem i miał być wyslany drudi ruter i jego aktywacja a okzalo się ze plus dopisal mi umowę do abonametu telefonu drugi ruter i choć zlozylem reklamacje to tak nie uwzględniono i place dwa abonamenty internetu choć korzystam tylko z jednego mogę tylko powiedzieć ze oszukują klijentow