Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Przejęcie Lotosu przez Orlen. KE da zgodę

11
Podziel się:

Będzie zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Lotosu przez Orlen. Jest to możliwe, bo Polski Koncern Naftowy zgodził się na dalsze ustępstwa.

Komisja Europejska ma zgodzić się na przejęcie Lotosu przez Orlen
Komisja Europejska ma zgodzić się na przejęcie Lotosu przez Orlen (Wikimedia Commons)

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margrethe Vestager ma pozwolić Orlenowi na przejęcie Lotosu - czytamy w "Wyborczej", która powołuje się na agencję Reuters. Za zobowiązanie firmy kierowanej przez Daniela Obajtka do rezygnacji z wielu interesów przez Orlen i Lotos.

Zgoda będzie możliwa dzięki temu, że Orlen zaoferował znaczące ograniczenie interesów po sfinalizowaniu transakcji - podaje agencja Reuters, powołując się na źródła zbliżone do sprawy.

Komisja Europejska jeszcze w tym tygodniu ma powiadomić antymonopolowe urzędy w UE o warunkach, na jakich zezwoli na przejęcie spółki. Formalnie Bruksela ma na to czas do 22 lipca i nie jest jasne, skąd nagłe przyspieszenie.

Zobacz także: Obejrzyj: Przejęcie Lotosu. Prezes Orlenu: bardzo trudna fuzja

KE wcześniej zgłaszała zastrzeżenia w kwestii planowanej fuzji, argumentując, że firma powstała wskutek takiej transakcji miałby za duże udziały w handlu hurtowym i detalicznym paliwami w Polsce.

W kwietniu Orlen zaoferował ograniczenie części interesów swoich i Lotosu, co miało przełamać opór Komisji. W maju prezes Orlenu Daniel Obajtek zaoferował wiceprzewodniczącej Vestager kolejne ustępstwa.

Reuters opisuje propozycję Orlenu, która zakłada sprzedaż udziałów Lotosu w spółce z brytyjskim koncernem BP, działającej teraz pod nazwą Lotos Air BP Polska. Spółka ta sprzedaje paliwo lotnicze na sześciu lotniskach w Polsce i ma ok. 20-25 proc. udziałów w rynku paliwa lotniczego Jet w Polsce.

Orlen zobowiązał się nie tylko do sprzedaży udziałów Lotosu w tej spółce. Z informacji Reutersa wynika, że dąży także do zapewnienia jej dostaw paliwa i ich zwiększania, a ponadto do budowy dla tej spółki terminalu do importu paliwa lotniczego.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
KW
4 lata temu
Świat jednak stoi na głowie. Dwie polskie firmy chcą się połączyć, a o zgodę trzeba prosić Brukselę.
POzamiatane
4 lata temu
Polskie firmy powinny być silne w Polsce i zdobywać zachód. Niemcom i czerwonym DZIĘKUJEMY.
Edek
4 lata temu
Wolna Polska. Aby dwie Polskie firmy połączyły się musi na to Europa Zachodnia wydać zgodę.
Marcin
4 lata temu
Monopol Orlenu oznacza jeszcze wyższe ceny.
qwert
4 lata temu
Czyli CPN wróć ! Polacy kochają PRL, monopole i państwową własność.