Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Przy kasach w Biedronkach pojawiły się tajemnicze komunikaty. Oto powód

31
Podziel się:

Przy kasach w Biedronce pojawiły się komunikaty informujące, że "w przypadku rozbieżności lub wątpliwości" co do ceny, klient "ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej". Komunikat ten pozostanie na wiele miesięcy. Oto powód tego kroku.

Przy kasach w Biedronkach pojawiły się tajemnicze komunikaty. Oto powód
Biedronka. Przy kasach pojawiły się tajemnicze komunikaty. Wiemy, dlaczego (Adobe Stock)

W Biedronkach przy kasach pojawiły się tajemnicze komunikaty. Wyświetlają się też na ekranach kas samoobsługowych – informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Oto ich treść:

Szanowny Kliencie, w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług).

Komunikaty to efekt decyzji UOKiK-u

Portal zwrócił się do sieci handlowej z prośbą o wyjaśnienie, skąd wzięły się powyższe komunikaty i czy są one elementem np. zaplanowanej kampanii edukacyjnej operatora dyskontów. Odpowiedź rozwiała wątpliwości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przestronny dom dla rodziny 2+2 - Pomysł na Dom #99
Informacja ta jest wypełnieniem prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 roku – informuje Biedronka w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl.

W sierpniu 2020 r. prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny nałożył na firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów, karę w wysokości 115 mln zł. Argumentował tę decyzję chaosem cenowym, do jakiego miało dochodzić przy kasach sieci sklepów, na co skarżyli się sami klienci.

Praktyka miała trwać przynajmniej od 2016 r. do 2019 r., czyli do momentu wszczęcia kontroli w tej sprawie przez inspektorów urzędu.

Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska. W jego trakcie Prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP – wyjaśnił UOKiK w 2020 r.

Sąd podtrzymał decyzję UOKiK-u

Spółka nie zgadzała się z zarzutami Urzędu. Zapowiedziała też, że odwoła się w tej sprawie do sądu. Decyzję UOKiK-u jednak podtrzymał najpierw Sąd Ochrony Konkurenci i Konsumentów, a następnie Sąd Apelacyjny.

Wyrok tym samym stał się prawomocny. A zatem Biedronka musiała przystosować się do decyzji prezesa UOKiK-u, która – oprócz kary – nakładała też na sieć konieczność prawidłowego oznakowania cenowego wszystkich produktów, jak również zamieszenie informacji o prawach przysługujących konsumentom w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie.

Zgodnie z decyzją prezesa Urzędu, wspomniane komunikaty będą musiały wisieć przez 36 miesięcy – informują wiadomoscihandlowe.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(31)
8883
2 miesiące temu
w raciborzu/slask/ to jesttaka sama polityka sprzedazy w cenie wyzszej niz podano na sali sprzedazowej
lucyna
7 miesięcy temu
nic sie nie zmienilo.Wczoraj tj,2 grudnia 2023 za borowki i maliny nabito mi cene wyzsza prawie dwukrotnie niz na metce.To bylo juz 3-ci raz w ciagu 2 m-cy.Tlumaczyli,ze promocja jest tylko dla osob z karta biedronki.Na metce nie bylo takiej informacji.To Biedronka w mragowie .Zglaszam do biura ochrony konsumentow.
Zbh
8 miesięcy temu
Komunikat umieścili a i tak nic się nie zmienilo
Lee
8 miesięcy temu
Nigdy w życiu mi się nie zdarzyło żeby sklep przestrzegał tych przepisów!
naweta
8 miesięcy temu
W Lidlu jest to samo, możesz nie kupować. Tylko Kaufland przestrzega przepisu o którym mowa w artykule.
...
Następna strona