Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Ogromna kara dla właściciela Biedronki. Jest wyrok sądu

172
Podziel się:

Sąd Apelacyjny oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w sprawie decyzji UOKiK z 2020 roku. Utrzymał karę dla spółki w wysokości 115 mln zł - poinformował Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ogromna kara dla właściciela Biedronki. Jest wyrok sądu
Kara nałożona na właściciela sieci Biedronki wynosi 115 mln zł. Wyrok jest prawomocny (Google Maps)

"Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu? To praktyki niezgodne z prawem. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezesa UOKiK i oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka" - napisał UOKiK na Twitterze.

Wyrok dotyczy decyzji z 2020 r. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał wówczas, że działania Jeronimo Martins Polska w zakresie uwidaczniania cen stanowią praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Impact'25 - Kazimierz Karolczak; Przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

"Sąd zgodził się z prezesem UOKiK, że niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce. Utrzymał również w pełni karę - 115 mln zł. Wyrok jest prawomocny" - napisano.

Kara dla Biedronki. Oto szczegóły

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze - informował UOKiK.

- Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więce,j niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – mówił wówczas prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Kontrole Inspekcji Handlowej wykazały wtedy, że w sklepach Biedronka średnio aż 14 proc. towarów nie miało informacji o cenie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(172)
WYRÓŻNIONE
Piotr
2 lata temu
Powinni się wziąść za wszystkie sklepy. Ceny napisane że promocja pod spodem drobnym druczkiem że z kartą, aplikacja, kuponem. Powinni tego zakazać. Cena to ma być cena a nie człowiek ma 1000 kart lub aplikacji mieć i przy kasie sprawdzać czy jest rabat czy nie.
Kc pis
2 lata temu
A kiedy kara dla monopolisty Orlenu ktory zawyżał cene paliwa o 2 zl żeby klienci "nie doznali szoku"? Aaaa zapomniałem. UOKiK jest zarządzany przez partyjnego kacyka z pis.
zie
2 lata temu
a cena za samodzie;lne kasowanie na kasach sam powinna być niższa bo przecież klient sam wykonuje pracę za kasjerkę !!!
...
Następna strona