Ranking kredytów na zakup samochodu – lipiec 2019

S jak Suzuki, X jak crossover i 4 – jak napęd na 4 koła. W ten sposób można rozszyfrować nazwę crossovera, którego testowałem na przełomie czerwca i lipca. Sprawdziłem, jak sprawuje się w mieście i na trasie. Porównałem też kredyty, którymi możesz sfinansować jego zakup.

Obraz
Źródło zdjęć: © suzuki.pl | Suzuki

Suzuki SX4 S-Cross jest – jak pisze producent – modelem stanowiącym udane połączenie samochodu kompaktowego z rozwiązaniami stosowanymi w modelach terenowych. I dodaje, że duży prześwit podwozia oraz zaawansowany napęd na 4 koła ALLGRIP zapewniają pewne pokonywanie trudniejszych tras. Na przełomie czerwca i lipca jeździłem SX4 S-Crossem. Jego sercem jest 140-konny silnik benzynowy, którego moc przekazywana była na cztery koła.

Kredyt na zakup Suzuki SX4 S-Cross

W lipcu szukałem najlepszego finansowania dla Suzuki SX4 S-Cross w wersji Premium. Cena tego samochodu wynosi (z uwzględnieniem dodatkowych opcji) 87 316 zł. Założyłem, że osoba, która chce kupić samochód ma 30 proc. środków własnych (tj. 26 194,80 zł).

W zastawieniu oprócz kredytów samochodowych porównuję też kredyty gotówkowe. Za ich pośrednictwem także możesz sfinansować zakup auta.

Najlepszy kredyt na zakup Suzuki Sx4 S-Cross

Poprosiłem banki o przygotowanie i przysłanie propozycji kredytów i pożyczek w kwocie 61 121,20 zł, spłacanych w miesięcznych równych ratach przez 6 lat. Odpowiedzi przysłało 11 banków, a w rankingu pokazałem 10 najlepszych propozycji z obu kategorii – kredytów samochodowych i kredytów/pożyczek gotówkowych.

W czołówce zestawienia znalazły się jeden kredyt samochodowy i 2 kredyty gotówkowe.

Pierwsze miejsce w zestawieniu zdobył kredyt samochodowy BNP Paribas Banku Polska. Przez 6 lat zapłacisz za niego w sumie 12 360 zł. Odsetki od pożyczonej kwoty są obliczane na podstawie oprocentowania w wysokości 5,99 proc. Miesięczna rata wynosi 1 024,32 zł, a prowizja za udzielenie kredytu – zaledwie 1 proc. pożyczanej kwoty. RRSO dla tej oferty wynosi 6,52 proc.

Srebrny medal przypadł Pożyczce Gotówkowej Banku Citi Handlowy. Decydując się na tę ofertę, co miesiąc zapłacisz ratę w wysokości 1 073 zł. Oprocentowanie pożyczki wynosi 5,99%, a za jej udzielenie zapłacisz 6 proc. prowizji. Jej całkowity koszt to 16 172 zł a RRSO8,35 proc.

Trzecie miejsce, z całkowitym kosztem w wysokości 16 210 zł, zajęła Pożyczka pieniężna ING Banku Śląskiego. Jej miesięczna rata to 1 074,05 zł. Oprocentowanie wynosi 6 proc., a prowizja za udzielenie finansowania – 6 proc. pożyczanej kwoty, natomiast RRSO to 8,38 proc.

Ranking kredytów na zakup samochodu

Poz. Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
1 BNP Paribas Bank Polska Kredyt samochodowy 12 630 zł 1 024,32 zł 6,52% Weź kredyt
2 Citi Handlowy Pożyczka Gotówkowa 16 172 zł 1 073,00 zł 8,35% Weź kredyt
3 ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 16 210 zł 1 074,05 zł 8,38% Weź kredyt
4 Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 17 219 zł 1 088,06 zł 8,89% Weź kredyt
5 EnveloBank Kredyt Pocztowy - Kredyt z EnveloKontem 19 710 zł 1 122,37 zł 9,83% Weź kredyt
6 eurobank Europożyczka 20 201 zł 1 129,47 zł 10,36% Weź kredyt
7 Santander Bank Polska Promocja "Niższa rata z Santander Bank Polska S.A. u Agentów" 21 208 zł 1 144,07 zł 10,86% Weź kredyt
8 Bank Pocztowy Kredyt Pocztowy - Kredyt w Porządku z niską ratą 22 067 zł 1 155,10 zł 10,96% Weź kredyt
9 Bank Pekao Pożyczka Ekspresowa 24 142 zł 1 184,22 zł 12,29% Weź kredyt
10 Alior Bank Pożyczka Gotówkowa 29 370 zł 1 256,83 zł 14,82% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Suzuki SX4 S-Cross Premium. Cena pojazdu 87 316 zł (środki własne klienta - 26 194,80 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 5 382 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 7 lipca 2019 r.

Suzuki SX4 S-Cross – pierwsze wrażenia

Kluczyki do Suzuki odebrałem upalne popołudnie. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem po zajęciu miejsca za kierownicą i uruchomieniu silnika było włączenie klimatyzacji. Dopiero po dojechaniu do miejsca, w którym robię zdjęcia testowym samochodom i zaparkowaniu w cieniu, mogłem bliżej przyjrzeć się japońskiemu crossoverowi.

Elementem nadwozia najbardziej rzucającym się w oczy jest duży, chromowany grill. Moim zdaniem samochód zyskał na jego wprowadzeniu – przód wersji produkowanej do 2016 r. (przed face liftingiem) był nijaki. Nowy grill nadał SX4 S-Cross zadziorności i – nie bójmy się tego słowa – drapieżności. Uwagę zwracają też plastikowe nakładki chroniące dolną część nadwozia. Otaczają one cały samochód. W przedni zderzak wkomponowane są światła przeciwmgłowe, czujniki parkowania oraz czujnik systemu RBS (Radar Brake Support, czyli systemu pozwalającego na uniknięcie kolizji).

Obraz
© Archiwum prywatne | Maciej Kazimierski

Wnętrze samochodu jest klasyczne, i to w najbardziej pozytywnym znaczeniu tego słowa. Przed oczami kierowcy znajdują się klasyczne zegary obrotomierza i prędkościomierza, między którymi znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego. Jest on – niestety – monochromatyczny i pokazuje m.in. informacje o zasięgu, średniej prędkości czy średnim spalaniu. Ciekawy jest sposób sterowania ustawieniami komputera pokładowego. Przycisków do sterowania nim nie znajdziesz ani na kierownicy ani – jak np. w Renault Captur – na dźwigni wycieraczek. Gdzie zatem jest? Projektanci umieścili go przy prędkościomierzu. Jak dowiedziałem się od osoby, która przekazywała mi auto, jest to celowe rozwiązanie. Inżynierom z Suzuki chodziło o bezpieczeństwo kierowcy – przełącznik znajduje się w takim miejscu, żeby kierowca nie mógł z niego korzystać w czasie jazdy. Przy obrotomierzu znajduje się taki sam przełącznik, służący do kasowania licznika dziennego przebiegu.

Czy wiesz, że…

  • Ambasadorem Suzuki SX4 S-Cross był Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, trzykrotny mistrz świata i dwukrotny mistrz Europy w chodzie sportowym.
  • Nazwa modelu – SX4 – podkreśla, że Suzuki (reprezentowana w nazwie przez literę "S") jest pionierem zarówno w tworzeniu modeli typu crossover (sugerowane przez "X"), jak i napędu na 4 koła (liczba "4" w nazwie).

Wszystkie przełączniki znajdują się tam, gdzie możesz się ich spodziewać. Jeżeli jeździłeś innymi autami japońskimi, nie powinieneś mieć problemów z odnalezieniem się w Suzuki. Pewnego przyzwyczajenia może tylko wymagać umiejscowienie przycisków służących do odbierania i kończenia połączeń telefonicznych – są one umieszczone nie na kierownicy, a pod nią.

Obraz
© Archiwum prywatne | Maciej Kazimierski

Deska rozdzielcza pokryta jest czarnym tworzywem, natomiast słupki i podsufitka są jasne – jest to takie połączenie kolorystyczne, jakie lubię. Fotele i tylna kanapa były obite były ciemną tapicerką.

Skoro mowa o fotelach – zapewniały dobre trzymanie boczne i sprawiały, że nawet po dłuższej podróży nie czułem zmęczenia. Wszystko to uzupełniały materiałowe dywaniki z wyszytą nazwą modelu.
Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ilość miejsca na tylnej kanapie. Kiedy zająłem miejsce za fotelem kierowcy (ustawionym w sposób zapewniający mi optymalną pozycję za kierownicą), miałem nie tylko całkiem sporo miejsca na nogi (rozstaw osi Suzuki SX-4 S-Cross wynosi 2 600 mm) ale też i nad głową.

Automatyczną dwustrefową klimatyzacją steruje się w sposób "klasyczny" – przy użyciu pokręteł i przycisków.

Suzuki SX4 S-Cross – jak się nim jeździ?

Moim testowym autem było Suzuki SX4 S-Cross w wersji wyposażenia Elegance. Auto napędzane było czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 BOOSTERJET o mocy 140 KM, połączonym z sześciostopniową przekładnią manualną. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 220 Nm i dostępny jest od 1 500 do 4 000 obr./min. Gwarantuje to dynamiczną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i na trasie (przy prędkości 120 km/h na szóstym biegu, prędkość obrotowa silnika wynosiła ok. 3 000 obr./min,).

Sugestia zmiany biegu na wyższy pojawiała się zazwyczaj po przekroczeniu ok. 1 500 obr./min. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy na piątym biegu, komputer nie spieszył się zbytnio, i propozycję wrzucenia "szóstki" wyświetlał dopiero, kiedy auto się już dobrze rozpędziło.

Obraz
© Archiwum prywatne | Maciej Kazimierski

Suzuki, którym jeździłem, wyposażone było w napęd na 4 koła AllGrip. Wyboru trybu jazdy dokonuje się przy pomocy pokrętła, umieszczonego między przednimi fotelami. Do twojej dyspozycji są następujące tryby jazdy:

  • Autonastawiony na maksymalne obniżenie zużycia paliwa w typowych warunkach drogowych, aktywuje napęd 4WD w razie wykrycia poślizgu.
  • Sportpoprawia zachowanie auta w zakrętach przenosząc więcej momentu obrotowego do kół tylnej osi. Aby poprawić reakcję silnika, zmienia też charakterystykę pracy i czułość pedału przyspieszenia.
  • Snow modeoptymalne rozwiązanie na zaśnieżone i nieutwardzone drogi oraz inne śliskie nawierzchnie, zapewnia lepszą trakcję podczas przyspieszania oraz zwiększa stabilność jazdy.
  • Lockukład pozwala na przeniesienie części momentu obrotowego na koła tylnej osi aby umożliwić wyjechanie ze śniegu, błota lub piasku. System ESP wraz z pozostałymi systemami wspomagającymi kontrolę nad samochodem są zaprojektowane tak, aby umożliwić kierowcy jazdę w trudnym terenie. System automatycznie przełącza się w tryb Snow po przekroczeniu prędkości 60 km/h.

Jak na swoje gabaryty – długość 4 300 mm, szerokość 1 785 mm – auto bardzo dobrze daje sobie radę podczas manewrów parkingowych. Nie miałem też problemów podczas parkowania, nawet w ciasnych miejscach. Bardzo dobrze sprawowała się kamera cofania i współpracujące z nią czujniki parkowania.

Suzuki wyposażone było w dostęp bezkluczykowy. W ciekawy sposób rozwiązane było otwieranie i zamykanie samochodu. Można to było zrobić na dwa sposoby: przyciskiem na kluczyku albo jednym z przycisków znajdujących się na klamkach przednich drzwi i na klapie bagażnika. Podobne rozwiązania zastosowane były w innych testowanych przeze mnie autach z dostępem bezkluczykowym. Z tą jednak różnicą, że tam czujnik odblokowujący drzwi był wbudowany w klamkę i każda próba sprawdzenia tego czy zamknąłem drzwi (a z przyzwyczajenia robię to na drzwiach od strony kierowcy) kończyła się odblokowaniem zamków. W Suzuki żeby otworzyć lub zamknąć drzwi trzeba było wcisnąć przycisk. Nieco brakowało mi automatycznego składania lusterek w momencie zamknięcia samochodu (opcja taka była – trzeba ją jednak było włączać przyciskiem, pamiętając o tym, że kiedy włączyło się składanie lusterek przy wyłączonej stacyjce, to złożą się one po włączeniu silnika).

Obraz
© Archiwum prywatne | Maciej Kazimierski

Jak wyposażone jest Suzuki SX4 S-Cross?

Elegance to jedna z dwóch najwyższych wersji wyposażenia, w jakich dostępne jest SX4 S-Cross. Lista standardowego wyposażenia jest w niej długa i obejmuje m.in.:

  • 2-strefową klimatyzację automatyczną,
  • interaktywny system multimedialny (z 7-calowym ekranem dotykowym, obsługujący Apple CarPlay i Mirror Link) ze zintegrowaną tylną kamerą cofania i nawigacją satelitarną 3D,
  • głośnik centralny,
  • wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu oraz automatyczne przednie światła w technologii LED Hi/Low (światła mijania i drogowe),
  • światła do jazdy dziennej LED,
  • przednie światła przeciwmgłowe,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • przedni podłokietnik ze schowkiem i gniazdem USB i tylny podłokietnik z uchwytami na dwa kubki,
  • elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami,
  • Radar Brake Support (system wspomagania hamowania awaryjnego z detektorem radarowym),
  • ESS (funkcja ostrzegania o hamowaniu awaryjnym),
  • zintegrowane czujniki parkowania z przodu i z tyłu z sygnalizacją dźwiękową i wizualną,
  • tempomat adaptacyjny z ogranicznikiem prędkości,
  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • relingi dachowe (srebrne – anodowane aluminium).

Dodatkowym elementem wyposażenia był metalizowany lakier w kolorze Canyon Brown Pearl Metallic (2 290 zł).

Suzuki SX4 S-Cross – dla kogo?

Za testowe Suzuki SX4 S-Cross w wersji Elegance trzeba zapłacić 93 190 zł (cena uwzględnia rabat gotówkowy 5 000 zł). Z jednej strony – to nie mało. Z drugiej jednak trzeba pamiętać, że w zamian za to dostajesz auto napędzane dynamicznym 140-konnym silnikiem benzynowym, z napędem na obie osie i prześwitem wynoszącym 180 mm. Nie jest to co prawda auto, którym możesz wjechać w rozjeżdżoną i rozmokłą polną drogę, ale powinno sobie doskonale dać radę na ośnieżonej trasie czy na drodze, na którą bałbyś się zapuścić "zwykłym" samochodem.

Dodatkowo, Suzuki SX4 S-Cross, nawet w tak wysokiej wersji wyposażenia, jest jednym z tańszych crossoverów z napędem na 4 koła.

Na swoim pokładzie SX4 S-Cross przewiezie nawet 5 osób. Nie będą one miały problemu ze spakowaniem się do bagażnika – nawet na wakacyjny wyjazd (pojemność bagażnika wynosi 430 l, po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1 269l). Jeżeli z tyłu będą podróżowały dwie osoby, będą mogły skorzystać z podłokietnika z dwoma miejscami na napoje. Auto nadaje się więc dla 3- lub 4-osobowej rodziny. Można nim jeździć wygodnie zarówno po mieście, jak i po trasie – nie bojąc się przy tym zjeżdżania z asfaltu na gorsze drogi.

Obraz
© suzuki.pl | Suzuki
Obraz
© suzuki.pl | Suzuki

Bohaterem sierpniowego rankingu kredytów na zakup samochodu będzie kompaktowy crossover Volkswagena – T-Roc. Dla tego właśnie modelu będę szukał najlepszego finansowania.

Wybrane dla Ciebie
ZUS domaga się zwrotu zasiłków od matek. Oto szczegóły
ZUS domaga się zwrotu zasiłków od matek. Oto szczegóły
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Poważny wyciek ropy.  Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Poważny wyciek ropy. Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
Podatek od spadków i darowizn. Ważna zmiana. Jest ruch Senatu
Podatek od spadków i darowizn. Ważna zmiana. Jest ruch Senatu
Statek floty cieni zatrzymany. Woził zboże z okupowanego przez Rosję Krymu
Statek floty cieni zatrzymany. Woził zboże z okupowanego przez Rosję Krymu
Konflikt w NBP. Nowe oświadczenie członków zarządu. "Sprzeciwiamy się"
Konflikt w NBP. Nowe oświadczenie członków zarządu. "Sprzeciwiamy się"