Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Reklamy suplementów z ograniczeniem. Nie będą wprowadzać w błąd

3
Podziel się:

Reklamy promujące suplementy od początku 2020 roku będą podlegać surowszym przepisom. Sektor musi przygotować się na zmiany.

Reklamy suplementów będą musiały zostać zmienione.
Reklamy suplementów będą musiały zostać zmienione. (iStock.com)

Od przyszłego roku reklama suplementów nie będzie mogła być łączona w bloku z reklamami z wyrobami medycznymi ani produktami leczniczymi. Nie będą mogły również sugerować, że mogą zastąpić zrównoważoną dietę. W reklamie nie pojawią się już ani lekarze, ani gabinety kojarzące się z działalnością leczniczą - wylicza Dziennik Gazeta Prawna.

Również wszelkie przytaczane badania będą musiały mieć odniesienia do konkretnego źródła. Wszystkie te zabiegi mają na celu odmitologizowanie suplementów, które w świadomości odbiorców mogą jawić się jako "lekarstwa, na które nie trzeba recepty".

Zobacz także: Niebezpieczne leki opioidowe:

Jak pisze DGP, rynek suplementów i farmaceutyków stanowi 12 proc. obrotów polskiego rynku reklamy. Sam sektor suplementów wart jest dziś 5 mld zł i rośnie w tempie 10 proc. rocznie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

reklama
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Aaaaaaa
4 lata temu
Ja też nie lubię słuchać radia przez te reklamy wkoło media ekspert Black frejdej .czopki i grzybice.slucham niemieckie radio muzyką tam nie ma reklam i jest ok bo szału mozna dostać
adan
4 lata temu
Suplement - grozi zdrowiu i życiu i reklama na całego a alkohol nie -ha, ha, ha,.???
czytelnik
4 lata temu
W końcu. Przez ten syf w reklamach przestałem słuchać radia.