Rekord na Lotnisku Chopina. Najwięcej cargo w całej jego historii
Lotnisko Chopina w Warszawie w lipcu odprawiło ponad 12 tys. ton cargo. Jak poinformowały Polskie Porty Lotnicze, to najwyższy wynik w historii lotniska. Wzrosty notowane są też w liczbie pasażerów - od początku roku już ponad 13 mln.
Tylko w lipcu na stołecznym Lotnisku Chopina odprawiono w świat 12 tys. 440 ton ładunków cargo, co jest największym wynikiem w całej jego historii. Łącznie od stycznia wolumen cargo przekroczył 75 tys. 650 ton cargo, czyli już o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2024 r. skorzystało z niego prawie 21,3 mln podróżnych - najwięcej w historii. W tym roku - od stycznia do lipca - liczba pasażerów wyniosła już niemal 13,45 mln podróżnych. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku to wzrost o 13 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na pokładzie samolotu to kapitan rządzi. Może usunąć pasażera z rejsu
PPL poinformowały również, że rośnie udział przewoźników niskokosztowych na Lotnisku Chopina - w lipcu wzrósł on rok do roku o 1 pkt proc., do 26 proc. Stało się to kosztem przewoźników tradycyjnych. Niezmienny pozostaje natomiast udział czarterów - 14 proc. Udział pasażerów transferowych to z kolei 23 proc. wszystkich podróżnych.
Od stycznia do lipca br. ok. 12 mln 510 tys. pasażerów skorzystało z lotów międzynarodowych, a 943,78 tys. - z krajowych. W ramach strefy Schengen z Chopinapoleciało 8,87 mln osób, a poza Schengen - 4,58 mln. W ramach lotów rozkładowym pasażerowie najchętniej latali do Hiszpanii, Włoch i Niemiec. W przypadku miast były to: Londyn, Paryż i Amsterdam. Pasażerowie czarterowi podróżowali natomiast najczęściej do Egiptu, Turcji i Grecji.
Terminal cargo na Okęciu do rozbudowy
LS Airport Services, jedna z głównych firm obsługujących cargo na Okęciu (obok Wellcome Airport Services z grupy kapitałowej PPL), zapowiada rozbudowę terminala towarowego.
- Terminal cargo w Warszawie chcemy powiększyć o 60 proc. Jest to na tyle pewny i perspektywiczny biznes, że - nawet przy założeniu wzrostów poniżej wynikających z prognoz - rentowność jest tak wysoka, że inwestycja zwróci nam się jeszcze przed otwarciem CPK - mówił w rozmowie z money.pl Konrad Mirowski, prezes spółki.