Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
TOSA
|

Remonty dróg w Polsce. GDDKiA ogłasza przetarg na ostatni odcinek A18

37
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy 21-kilometrowego odcinka autostrady A18. Przetarg dotyczy odcinka od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.

Przetarg dotyczy odcinka od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.
Przetarg dotyczy odcinka od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. (GDDKiA)

To ostatni już odcinek tej drogi, ułożony ze starych, betonowych płyt. Autostrada układana była jeszcze przed wojną. Komfort jazdy tą trasą znają doskonale wszyscy ci, którzy wracają z Niemiec, korzystając z przejścia granicznego w Olszynie.

- Rozpoczyna się kolejny przetarg na przebudowę południowej jezdni drogi krajowej nr 18. Do tej pory nazywana jest ona "najdłuższymi schodami Europy". Kończymy z tym stanem rzeczy. Będziemy dumni z autostrady A18 - zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18 i jej otoczenie. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka istniejącej betonowej jezdni południowej o szerokości 9,50 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m.

W zakres inwestycji wchodzi przebudowa dwóch węzłów (Luboszów i Golnice), a także budowa pasów włączania i wyłączania wjazdów i wyjazdów do MOP Świętoszów Południe. GDDKiA przewiduje też wyposażenie autostrady A18 we wszystkie niezbędne elementy ochrony środowiska, w tym w górne przejścia dla zwierząt. Zadanie będzie realizowane w formule "Buduj".

Zobacz także: Obejrzyj też: Drogi budowane mimo koronawirusa. "Budownictwo to koło zamachowe gospodarki"

Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem.

Zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin – Wrocław.

W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(37)
Mistrz Polika...
2 lata temu
A kiedy zlikwidują bramki?
bigzbig71
2 lata temu
Niemcy wybudowali tą drogę w latach 30 jeszcze przed II wojną a Polska przez kolejne prawie 90 lat odnowić jej nie jest w stanie. Taki to z nas wielki i dumny naród, przykre ale prawdziwe. Nieudolni i zacofani jesteśmy ale dumni.
cvvf
2 lata temu
Gładka jeden miesiąc może dwa i asfalt do wymiany
wieczorynka
2 lata temu
sratu tatu, będzie wiosna.....
rzeźnik
2 lata temu
to zwykła kiełbasa wyborcza, nową nawierzchnię zobaczymy tam jak T-154 w Polsce 😱😱😱
...
Następna strona