Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
inwestycje
24.06.2020 19:29

Remonty dróg w Polsce. GDDKiA ogłasza przetarg na ostatni odcinek A18

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy 21-kilometrowego odcinka autostrady A18. Przetarg dotyczy odcinka od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.

Podziel się
Dodaj komentarz
(GDDKiA)
Przetarg dotyczy odcinka od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.

To ostatni już odcinek tej drogi, ułożony ze starych, betonowych płyt. Autostrada układana była jeszcze przed wojną. Komfort jazdy tą trasą znają doskonale wszyscy ci, którzy wracają z Niemiec, korzystając z przejścia granicznego w Olszynie.

- Rozpoczyna się kolejny przetarg na przebudowę południowej jezdni drogi krajowej nr 18. Do tej pory nazywana jest ona "najdłuższymi schodami Europy". Kończymy z tym stanem rzeczy. Będziemy dumni z autostrady A18 - zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18 i jej otoczenie. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka istniejącej betonowej jezdni południowej o szerokości 9,50 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m.

W zakres inwestycji wchodzi przebudowa dwóch węzłów (Luboszów i Golnice), a także budowa pasów włączania i wyłączania wjazdów i wyjazdów do MOP Świętoszów Południe. GDDKiA przewiduje też wyposażenie autostrady A18 we wszystkie niezbędne elementy ochrony środowiska, w tym w górne przejścia dla zwierząt. Zadanie będzie realizowane w formule "Buduj".

Obejrzyj też: Drogi budowane mimo koronawirusa. "Budownictwo to koło zamachowe gospodarki"

Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem.

Zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin – Wrocław.

W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
25-06-2020

hatoriTeraz palmę pierwszeństwa najgorszej drogi w Polsce będzie mogła przejąć nowowybudowana S17 tgz. "schody do Lublina". Jak PIS coś zbuduje to … Czytaj całość

25-06-2020

KrakKomfort jazdy betonką może był niewysoki ale wytrzymała 80 lat. I przejazd niemieckich i ruskich czołgów. Nowa wytrzyma lat dziesięć.

25-06-2020

tiki takiAle co mają ja zygzakiem prowadzić aby im wyszło więcej niż te 21 km? jak się to czyta ręce opadają. Przecież mowa jest o remoncie ostatniego … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (37)