Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Potężne suwnice przypłynęły do Gdańska. Każda waży prawie 2 tys. ton

22
Podziel się:

W niedzielę do Baltic Hub w Gdańsku wpłynął statek Zhen Hua 36 z czterema suwnicami. W kolejnych dniach będą one rozładowywane i montowane na nabrzeżu T3. Operacja rozładunku może potrwać nawet 10 dni.

Potężne suwnice przypłynęły do Gdańska. Każda waży prawie 2 tys. ton
Zhen Hua 36 podczas wchodzenia do Baltic Hub w Gdańsku (PAP, Andrzej Jackowski)

Baltic Hub w przesłanym w niedzielę komunikacie poinformował, że zgodnie z zapowiedzią w niedzielę do portu wpłynął ciężarowiec Zhen Hua 36 z czterema suwnicami. Podano, że statek wypłynął dwa miesiące temu z chińskiego Changxin. W trakcie rejsu pokonał ponad 16 tys. mil morskich.

- Przypłynięcie ogromnych, już w pełni zmontowanych suwnic STS świetnie pokazuje poziom zaawansowania inwestycji T3 i przybliża nas do zakończenia projektu i gotowości do zaspokojenia potrzeb naszych klientów w 2025 roku - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor generalny Baltic Hub Charles Baker.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak naprawdę wygląda praca na statku? Spędziliśmy 48 godzin z załogą promu

Baltic Hub urośnie. Będzie trzecie nabrzeże

Dodał, że powiększenie terminala o trzecie nabrzeże wraz z placami składowymi zwiększy możliwości przeładunkowe Baltic Hub do 4,5 mln TEU (jednostka pojemności używana często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp - red.) rocznie. - Jest to istotny krok w kierunku rozwoju naszej infrastruktury oraz umacniania pozycji Gdańska jako strategicznej bramy portowej i węzła logistycznego w Europie - ocenił.

Nowe suwnice STS, zdolne do obsługi największych statków kontenerowych na świecie, są większe i wyższe niż dotychczasowe, już pracujące na terminalu. Każda z nich waży prawie 2 tys. ton, ma ponad 96 metrów wysokości (140 m z podniesionym wysięgnikiem), i jest w stanie podnieść kontener na wysokość 55 metrów i wynieść go nad pokład statku na długość 74 metrów, z udźwigiem do 65 ton.

W komunikacie podano, że nowe dźwigi nabrzeżowe to najnowocześniejsze maszyny z napędami i wyposażeniem topowych światowych producentów. Podkreślono, że kwestie bezpieczeństwa i komfortu pracy były podstawowym kryterium podczas projektowania suwnic.

Magdalena Jagła z Baltic Hub w piątek powiedziała PAP, że rozładunek suwnic rozpocznie się w poniedziałek i może potrwać nawet 10 dni. Terminal T3 wyposażony będzie w siedem suwnic nabrzeżowych. Trzy kolejne przypłyną w marcu 2025 roku. Dostarczone suwnice STS mają zacząć pracę w 1 połowie 2025 roku.

Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU. Zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(22)
WYRÓŻNIONE
Hakerr
miesiąc temu
Mamy dojście do morza więc należy mam się konkurencja z innymi portami po co być uzależnionym od zachodnich portów.
Wojfghamn
miesiąc temu
Czaicie, że bardziej się opłaca kupić od Chińczyków i wynająć statek niż budować na miejscu? To jest dramat.
Lukasz
miesiąc temu
I znowu Chińskie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (22)
Wredny kogut
miesiąc temu
I kolejny krok do inwigilowania przez kitajców przeładunków przy pomocy oprogramowania suwnic.
Ela
miesiąc temu
chińskie... ciekawe jak będzie z jakością...?
sami swoi
miesiąc temu
Brawo Gdańsk Terminal kontenerowy Europy w Polsce Hamburg płacze
pankracy
miesiąc temu
pis wprowadził podatek ! podatek w postaci składki zdrowotnej (podatek bo wpłaty różne, kwoty dla różnych grup ludzi a świadczenia te same dla wszystkich - to jest podatek a nie składka ! ) i co ? ano nic się nie stało , zero protestów a podatek średnio 4,5 % w górę i cisza , dlaczego cisza ? ano dlatego że latali do telewizora i bredzili o składce , a nie o podatku. PO podwyższyło VAT o 1 % kiedyś i larum od razu bo podwyżka podatku (trzeba było też wtedy napisać że nie podatku tylko składki ). Jak to się ma do tych suwnic - ano ma bo koszty pracy urosły i taniej jest takie suwnice kupić w Chinach - dramat normalnie i wina pisu !!!
Tylko rozwój
miesiąc temu
I bardzo dobrze. Rozwijać porty w całej Polsce. Także te śródlądowe.
...
Następna strona