Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Hipermarkety tracą rynek. Sprzedają coraz mniej

11
Podziel się:

Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł.
Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł. (Igor Bukhlin)
bEKiyqid

Pozycja wielkoformatowych sklepów na polskim rynku słabnie. Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł, a według danych Euromonitora International w kolejnym roku zmniejszy się o kolejne 2,5 proc. – pisze "Rzeczpospolita".

bEKiyqif

Dla porównania obrót tylko jednej, popularnej w Polsce, sieci dyskontów to 48 mld zł – wskazuje dziennik. Klienci wolą mniejsze i bliżej położone sklepy. Stawiają również na wygodę i szybkość zakupów on-line.

Euromonitor International wskazuje, że to efekt szybkiego trybu życia, wzrostu liczby małych gospodarstw domowych i zmian preferencji klientów powoduje kłopoty sklepów wielkoformatowych.

Zobacz także: Zobacz też: "Money. To się liczy". Czym tak naprawdę różni się lokata od konta oszczędnościowego?

Nie oznacza to jednak, że ich formuła się wyczerpała i nie ma dla nich miejsca na polskim rynku – zaznacza na łamach dziennika Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Ich kapitałem wciąż są duże parkingi, z których korzystają inni klienci i powierzchnia, którą mogą podnająć np. firmom usługowym czy gastronomii.

bEKiyqil

Jedno jest pewne: tradycyjne hipermarkety muszą się zmienić, aby zawalczyć o klienta. Szansą jest multikanałowy model sprzedaży i nowe technologie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bEKiyqiG
KOMENTARZE
(11)
Wkurzony
3 lata temu
TAaaaak uuuuuuuuuu ale odktryli Amerykę przecież ja tym pseudo handlowcom MAKRO, Cash &Carry i Selgros dawno już mówiłem że niebawem padną ....... Tysiące ton żywności jest wywalane do śmieci co dziennie w Polsce przez super rządzących handlowców Wszystkich bym zwolnił w jednym dniu !!!!!! Bo jak można inaczej postąpić z takim tępym mózgiem, który na przykład,,,,,,, za kiełbasę warta 10 zł narzuca marże 150 %potem jak nie idzie obniżają 40% a później wyrzucają wszystko do śmieci bo dalej nie sprzedaje się......... Naród zmądrzał i nie kupuje chały patrzy na ceny na zawartość mięsa w mięsie....
slawas
3 lata temu
Prawda jest taka, że hipermarkety rozpoczęły wojnę o klienta -weszły w obszar zajęty przez drobny detal (jak nigdzie indziej w UE ) ale za rogiem czaiły się dyskonty i powiedziały sprawdzam za 5 lat nie będzie sklepów wielkopowierzchniowych i b. dobrze może w końcu część detalu powróci do małych sklepikarzy jak to ma miejsce na zachodzie
rollerkostner
3 lata temu
zamieńcie hipermarkety na place zabawa dla dzieci, skate parki i podobne i klienci wrócą...
bEKiyqiH
aaa
3 lata temu
Jechać 8 km tam i wracać po to, by zapłacić za mleko 2,20 zł / l, gdzie pod domem to samo mleko mam za 2,09 l ? Absurd ! Takich kwiatków hipermarkety mają więcej, a skoro tak to powodzenia w handlu, ale ja wybiorę sklep bliżej, gdyż maksymalizuję swoje korzyści (czas i pieniądze).
Mania
3 lata temu
i to jest dobra wiadomość