Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Hipermarkety tracą rynek. Sprzedają coraz mniej

19
Podziel się:

Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł.
Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł. (Igor Bukhlin)

Pozycja wielkoformatowych sklepów na polskim rynku słabnie. Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł, a według danych Euromonitora International w kolejnym roku zmniejszy się o kolejne 2,5 proc. – pisze "Rzeczpospolita".

Dla porównania obrót tylko jednej, popularnej w Polsce, sieci dyskontów to 48 mld zł – wskazuje dziennik. Klienci wolą mniejsze i bliżej położone sklepy. Stawiają również na wygodę i szybkość zakupów on-line.

Euromonitor International wskazuje, że to efekt szybkiego trybu życia, wzrostu liczby małych gospodarstw domowych i zmian preferencji klientów powoduje kłopoty sklepów wielkoformatowych.

Zobacz także: Zobacz też: "Money. To się liczy". Czym tak naprawdę różni się lokata od konta oszczędnościowego?

Nie oznacza to jednak, że ich formuła się wyczerpała i nie ma dla nich miejsca na polskim rynku – zaznacza na łamach dziennika Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Ich kapitałem wciąż są duże parkingi, z których korzystają inni klienci i powierzchnia, którą mogą podnająć np. firmom usługowym czy gastronomii.

Jedno jest pewne: tradycyjne hipermarkety muszą się zmienić, aby zawalczyć o klienta. Szansą jest multikanałowy model sprzedaży i nowe technologie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
Szanuj j.pols...
7 lat temu
Szanowny Pan redaktor -proszę pisać w języku polskim !!! po polsku nie ma marketów są sklepy !!!
Paliak
7 lat temu
Przykre, bo Polacy będą już skazani na pięć artykułów na krzyż. Asortyment w dyskontach jest bardzo ograniczony. Nie ma tam wielu znanych marek. Widać Polacy wolą byle co, byle tanio.
jak dla mnie
7 lat temu
Może te średniego formatu markety są wygodne ale niestety ostatnimi czasy zrobiły się bardzo drogie. Pęczek młodej polskiej włoszczyzny na giełdzie rolnej kosztuje ok. 3 zł, na bazarze 4 zł a w teoretycznie tanim markecie 5,99 zł. "Tani" market aż o 50% droższy od handlarza na bazarze. Przy takich kosmicznych narzutach mają z czego inwestować i stawić kolejne markety.