Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Hipermarkety tracą rynek. Sprzedają coraz mniej

Hipermarkety tracą rynek. Sprzedają coraz mniej

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł. Fot. Igor Bukhlin
Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł.

Pozycja wielkoformatowych sklepów na polskim rynku słabnie. Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł, a według danych Euromonitora International w kolejnym roku zmniejszy się o kolejne 2,5 proc. – pisze "Rzeczpospolita".

Czytaj również: Hipermarkety w odwrocie. Tak wygląda kres świątyń pieniądza

Dla porównania obrót tylko jednej, popularnej w Polsce, sieci dyskontów to 48 mld zł – wskazuje dziennik. Klienci wolą mniejsze i bliżej położone sklepy. Stawiają również na wygodę i szybkość zakupów on-line.

Euromonitor International wskazuje, że to efekt szybkiego trybu życia, wzrostu liczby małych gospodarstw domowych i zmian preferencji klientów powoduje kłopoty sklepów wielkoformatowych.

Zobacz też: "Money. To się liczy". Czym tak naprawdę różni się lokata od konta oszczędnościowego?

Nie oznacza to jednak, że ich formuła się wyczerpała i nie ma dla nich miejsca na polskim rynku – zaznacza na łamach dziennika Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Ich kapitałem wciąż są duże parkingi, z których korzystają inni klienci i powierzchnia, którą mogą podnająć np. firmom usługowym czy gastronomii.

Czytaj również: Będzie sojusz Tesco i Carrefoura, ale nie w Polsce. U nas ze sobą rywalizują

Jedno jest pewne: tradycyjne hipermarkety muszą się zmienić, aby zawalczyć o klienta. Szansą jest multikanałowy model sprzedaży i nowe technologie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
handel, sklepy, hipermarkety, supermarket
Czytaj także
Polecane galerie
slawas
2018-07-12 16:44
Prawda jest taka, że hipermarkety rozpoczęły wojnę o klienta -weszły w obszar zajęty przez drobny detal (jak nigdzie indziej w UE ) ale za rogiem czaiły się dyskonty i powiedziały sprawdzam za 5 lat nie będzie sklepów wielkopowierzchniowych i b. dobrze może w końcu część detalu powróci do małych sklepikarzy jak to ma miejsce na zachodzie
rollerkostner
2018-07-12 11:48
zamieńcie hipermarkety na place zabawa dla dzieci, skate parki i podobne i klienci wrócą...
aaa
2018-07-11 20:58
Jechać 8 km tam i wracać po to, by zapłacić za mleko 2,20 zł / l, gdzie pod domem to samo mleko mam za 2,09 l ? Absurd ! Takich kwiatków hipermarkety mają więcej, a skoro tak to powodzenia w handlu, ale ja wybiorę sklep bliżej, gdyż maksymalizuję swoje korzyści (czas i pieniądze).
Pokaż wszystkie komentarze (10)