Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Jacek Bartosiak pokieruje spółką odpowiedzialną za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego

40
Podziel się:

Jacek Bartosiak, prawnik i ekspert od geopolityki, stanie na czele spółki odpowiedzialnej za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nieoficjalne informacje money.pl o jego nominacji potwierdziło w środę ministerstwo infrastruktury.

Dr Jacek Bartosiak jest członkiem zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego i specjalistą od geopolityki.
Dr Jacek Bartosiak jest członkiem zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego i specjalistą od geopolityki. (PAP/Andrzej Grygiel)

O Bartosiaku jako o mocnym kandydacie na szefa spółki pisaliśmy już wcześniej.

Dr Bartosiak jest członkiem zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. CPK. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i ekspertem Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.

W mediach często występuje jako ekspert do spraw geopolityki. Działa też w The Potomac Foundation oraz w Fundacji Pułaskiego, gdzie zajmuje się geostrategią, bezpieczeństwem oraz konfliktami zbrojnymi, w tym planowaniem przyszłego pola walki.

W swojej pracy doktorskiej pisał o sytuacji geostrategicznej USA i Chin na zachodnim Pacyfiku. Często wypowiada się w mediach jako ekspert w podobnych sprawach.

- Jako członek zespołu doradczego miał swój ogromny udział w przygotowaniu i opracowaniu wizji i misji CPK. Ten jego udział był tak znaczny, że jesteśmy spokojni o wyzwania, przed jakimi ten projekt stoi. Jesteśmy pewni, że stawi im czoła z sukcesem - mówił o Jacku Bartosiaku Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK, podczas środowego Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach.

Zobacz także: Centralny Port Komunikacyjny. Co ze wsparciem unijnym

O powołaniu spółki celowej, która ma zbudować port lotniczy i otaczającą go infrastrukturę, rząd informuje już od kilku miesięcy. Pierwotnie skład zarządu miał być ogłoszony w lipcu.

- Wyszliśmy z założenia, że lepiej poświęcić więcej czasu na ustalenie składu i struktury, perspektyw finansowych spółki. To następuje bez szkody dla tempa prac nad projektem. We współpracy z PFR przeprowadzamy analizy, we współpracy z PPL przygotowujemy prognozy ruchu. Prace pełną parą wystartują po powołaniu spółki - wyjaśniał pod koniec sierpnia Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.

Centralny Port Komunikacyjny - nowe lotnisko usytuowane między Łodzią a Warszawą - ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(40)
Julian
5 lata temu
Jak czarne włochate kulki po banku toczą się srulki. Skaczą, piszczą nad biurkiem, targuje się srulek ze srulkiem. Stulek srulkowi uległ i biegnie do kasy srulek. Liczy drżącemi palcami i zmyka przed srulkami. W klubsesslach zdala od kasy siedzą srule grubasy. Srulki z uśmiechem lubym Kłaniają się srulom grubym. A w głębi—w ciszy—wielki jak król duma sam główny SRUL.
Piotr Kraczko...
6 lat temu
Dr. Bartosiak głosi: "Na tych obszarach (kraje pomostu bałtycko-czarnomorskiego - PK) od kilkuset lat, toczy się rywalizacja na śmierć i życie między Rosją a Rzeczpospolitą" Gdyby traktować wypowiedź Bartosiaka poważnie, a nie jako szczucie Polaków przeciw Rosjanom w interesie oligarchów USA, to trzeba by uznać, że Rosja zakaże lotów nad swoim terytorium liniom lotniczym, których samoloty lądują w polskim CPL. Rosja pozwala na przeloty nad swym terytorium nie wszystkim, lecz tylko wybranym przez siebie liniom lotniczym, co skraca tym liniom czas lotu i oszczędza miliardy euro. Bez zgody Rosji na przeloty nad jej terytorium linie lotnicze będą unikać CPL, a wybierać odległe zaledwie o ok. 300 km nowe lotnisko Berlin większe od CPL. No, jak to będzie z tą walką "na śmierć i życie" Polski z Rosją? :-) To nie do wiary, że ktoś taki jak Bartosiak mógł otrzymać stanowisko wymagające tak wielkiego doświadczenia w mega-projektach -- to chyba możliwe tylko w Polsce. Będzie się działo, że hej. Policjanci nie mogą dostać podwyżek, bo nie ma podatków w budżecie, a na gigantyczne marnotrawstwo w wyniku niekompetencji Bartosiaka, są. ______ Bartosiaka wybrano, bo "miał swój ogromny udział w przygotowaniu i opracowaniu wizji i misji CPK." Kanclerz Schmidt powiedział kiedyś: "Jak ktoś ma wizje, to niech idzie do lekarza" -- niegrzecznie, ale chodziło mu o przepaść między wizjami, a rzeczywistością, a praktyką.
Piotr Kraczko...
6 lat temu
RFN rozpoczęła budowę swego wielkiego lotniska Berlin Airport (BER) w 1992r., samoloty miały lądować od 2012r. -- dziś Niemcy mają nadzieję na oddanie do użytku w 2025r. Niemcy postawili w funkcji Bartosiaka doświadczonych managerów, którzy całe życie robili takie projekty, a gdy pod koniec wyszły błędy, to potrzebne były przeróbki, a podatnik RFN stracił miliardy euro. Bartosiak nie jest ani ekonomistą, ani managerem i nie ma zielonego pojęcia o gospodarce, a co dopiero o takim wielkim projekcie. Wątpię, by Bartosiak poradził sobie z budową np. hotelu, czy hali fabrycznej, a CPL beznadziejnie go przerasta. Niedawno była afera z bankami, było płacenie dwa razy za autostrady -- Bartosiak jako szef projektu CPL to potwierdzenie diagnozy polskiego charakteru narodowego, którego jedną z cech wg wybitnego psychiatry prof. K. Dąbrowskiego jest "kult niekompetencji".
asawer
6 lat temu
aa
wwss
6 lat temu
Kolejny dyrektor cyrku w budowie. No i jak wcześniej pan Grad będzie brał 50 tys miesięcznie, aby po 2-3 latach osiąść w Brukseli czy na Kajmanach ...
...
Następna strona