Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kto się teraz liczy w digitalu: nagrody IAB MIXX Awards rozdane

0
Podziel się:

Już po raz jedenasty wręczono nagrody w konkursie IAB MIXX Awards – najważniejszym konkursie branży marketingu online. 30 listopada br. podczas uroczystej gali laureaci odebrali statuetki w 15 kategoriach. Podczas wieczoru zostały także przyznane nagrody za dokonania.

Kto się teraz liczy w digitalu: nagrody IAB MIXX Awards rozdane

Już po raz jedenasty wręczono nagrody w konkursie IAB MIXX Awards – najważniejszym konkursie branży marketingu online. 30 listopada br. podczas uroczystej gali laureaci odebrali statuetki w 15 kategoriach. Podczas wieczoru zostały także przyznane nagrody za dokonania.

Najczęściej docenianymi kampaniami były: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi”, „Legendy Polskie Allegro”. Agencja VML odebrała najwięcej statuetek, Człowiekiem Roku został Piotr Ejdys, prezes Gemius SA, Marketerem Roku zostało iTaxi.

Rynkowe trendy

- IAB MIXX Awards to jak zawsze fantastyczny barometr tego, co dzieje się na polskim rynku i co ważne w branży, ale także oczekiwań klientów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, patrząc na najwyżej nagradzane w tym roku kategorie, że branded content, video online i mobile są niezmiennie wartymi uwagi trendami. Fakt nienagrodzenia żadnego projektu w kategorii Innovations może wydawać się paradoksem we współczesnym świecie. Jednak mimo wielu zgłoszonych projektów wykorzystujących technologie, w ocenie jury zabrakło mocnych akcentów i sięgnięcia po rozwiązania rewolucyjne. Jest więc przestrzeń dla odważnych eksperymentów, które chętnie nagrodzimy w przyszłym roku – komentuje Barbara Żbik, przewodnicząca jury konkursu, Head of Customer Success, EMEA w PayU.

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

- Coraz więcej kampanii łączy kreatywność z efektywnością. To trend coraz bardziej widoczny także w projektach zgłaszanych do konkursu MIXX Awards. Coraz więcej jest też zgłoszeń od mniejszych i niszowych agencji, które mają odwagę stanąć w szranki z dużymi agencjami o ugruntowanej pozycji. Gorąco je zachęcaliśmy do wzięcia udziału w konkursie i cieszymy się z ich osiągnięć – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Konkurs pokazał też, że zanika rozróżnienie między online i offline. Digital jest już wszędzie, a w niektórych kampaniach odgrywa wręcz wiodącą rolę. Widać też, że dobrą, efektywną kampanię można zrealizować przy minimalnym budżecie.

Widać bardzo wyraźnie, że agencje stosują zaawansowane technologie zwiększania konwersji - bardzo dużo zgłoszeń do MIXX Awards pojawiło się w kategorii Direct Response, a tam nacisk był położony właśnie na mądre targetowanie, logikę przekazu, czy wykorzystanie wiedzy o użytkownikach. - To bardzo dobrze, bo pokazuje że kampanie często traktowane po macoszemu, bo "tylko" sprzedażowe (czyli nudne) też mogą stanowić dla agencji i marketera wyzwanie kreatywne, tyle że na innym niż dotychczas polu. Cieszyło mnie sporo kampanii pokazujących korzystanie z mediów w sposób komplementarny, gdzie każdy kanał miał swoją rolę w opowiadaniu historii, czy dokładał swoją "cegiełkę" do mechaniki. Takie właśnie myślenie o kanałach komunikacji jest niezbędne, a nie tylko powielanie tego samego przekazu w różnych miejscach i na różnych formatach.

Rozczarował mnie natomiast nieco poziom zgłoszeń w kategorii innowacyjności. MIXX to konkurs, w którym zawsze pojawiały się odważne pomysły i nieszablonowe wykorzystanie technologii, tymczasem w tym roku trudno mi wskazać kampanie, które zaskoczyłyby mnie strategicznym wpleceniem niestandardowych rozwiązań w całość komunikacji - komentuje Jacek Karolak, członek jury MIXX Awards, Strategy Director, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

Nagrody za dokonania

Podczas MIXX 2017 przyznano trzy nagrody specjalne za dokonania, które są bardzo ważną częścią konkursu. VML została Agencją Roku, Marketerem Roku - iTaxi. Piotr Ejdys, Prezes Gemius SA otrzymał nagrodę Człowieka Roku.

-- Nagrody są uhonorowaniem wybitnych osiągnięć, odwagi i konsekwencji w wyznaczaniu trendów. Energia, niewątpliwe sukcesy i precyzja tegorocznych działań oraz osiągnięcia w całej karierze sprawiły, że to Piotr Ejdys, Prezes Gemius SA odbiera nagrodę Człowieka Roku. Nie było także wątpliwości co do przyznania statuetek dla iTaxi oraz agencji VML, która z roku na rok ugruntowuje swoją pozycję – komentuje Tomasz Jażdżyński, członek kapituły konkursu.

W przypadku niektórych kategorii projekty były wybitne i jury miało duży problem ze wskazaniem najlepszych, ale nie we wszystkich kategoriach zostało przyznane złoto. W trzech kategoriach - Innovations, Public Service and non profit campaign oraz Email – członkowie jury zadecydowali o nieprzyznawaniu nagród. Doceniając projekty, zgodnie stwierdzili, że żaden nie był na tyle przełomowy, by można było mówić o wyznaczaniu kierunków czy trendów. Nie został także wskazany Dom Mediowy Roku - wybór był bardzo trudny i jury nie potrafiło wskazać najlepszego kandydata. W dwóch kategoriach - Internet of Things i Games - nie przyznano nominacji.

Wydarzenie MIXX Awards & Conference było objęte akredytacją DIMAQ.

Pełna lista nagrodzonych kampanii w MIXX Awards 2017: https://mixx-awards.pl/zwyciezcy-2017/

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)