Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Strategiczna decyzja Lidla. Wejdzie do Stanów Zjednoczonych

5
Podziel się:

We wtorek niemiecka sieć handlowa ma ogłosić decyzję o wejściu na rynek amerykański. Pierwsze 20 sklepów ma otworzyć w Karolinie Północnej, Południowej oraz Wirginii. W sumie po roku w USA ma już funkcjonować 100 placówek Lidla.

Strategiczna decyzja Lidla. Wejdzie do Stanów Zjednoczonych
(Wlodzimierz Wasyluk/ EastNews)

O planach niemieckiej sieci informuje Reuters. Te mają być ujawnione na specjalnie zwołanej konferencji prasowej we wtorek. Agencja podkreśla przy tym, że Lidl planuje wmieszać się w "supermarketową wojnę", która trwa na amerykańskim rynku między największymi - Wal-martem, Krogerem czy CostCo.

Lidl, podobnie jak inna niemiecka sieć Aldi, już zrobiły spore zamieszanie w Wielkiej Brytanii, gdzie zachwiały dominującą pozycją takich sieci jak ASDA czy Tesco. Teraz pora na rozszerzenie działalności za Oceanem.

W tej chwili Lidl działa w 27 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. W sumie ma w nich ok. 10 tys. sklepów.

W Stanach Zjednoczonych niemiecka sieć planuje sporą ekspansję. Jak donosi Reuters, firma ogłosiła już rekrutację w 38 miastach na wschodnim wybrzeżu. Oprócz wspomnianych wyżej trzech, chodzi również o stany Delaware, Georgia, Maryland, New Jersey i Pensylwania.

Z kolei na miejsca swoich centrów dystrybucyjnych firma wybrała stany Maryland, Wirginia i Karolina Północna.

- Ekspansja Lidla i Aldi może spowodować, że istniejące na amerykańskim rynku sieci handlowe zaczną zastanawiać się, jak lepiej kontrolować koszty - powiedział Bill Bishop, ekspert ds. handlu detalicznego z firmy Bricks Meets Clicks.

Analitycy przewidują, że Lidl może osiągnąć sprzedaż na poziomie miliarda dolarów już w 2018 roku. Rok później ma ona wzrosnąć do dwóch miliardów, a po kolejnych 12 miesiącach - do 4 mld. To jednak nadal nic w porównaniu z Wal-martem, który w 2016 roku sprzedał towary za ok. 600 mld dol.

Według planów, co roku w amerykańskich miastach ma się pojawiać po 100 nowych sklepów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
observer
7 lat temu
W świetle narracji nowego Prezydenta to będzie bardzo ciekawy eksperyment a zwłaszcza jaki będzie tej decyzji finał.
n/n
7 lat temu
...jestem ciekawy czy też będą stosować podwójne standardy jeśli chodzi o jakość towarów, tak jak to ma miejsce w Polsce, Czechach lub Węgrzech ?....
Ret
7 lat temu
Szkoda ze nie w Kalifornii. Mamy chociaż Aldi ale to nie to samo.
Michał
7 lat temu
Usa to biedny kraj coraz bardzie Lidl pasuję jak ulał do obecnych czasów w Ameryce gdzie jest coraz gorzej poza paroma okregami do których Lidl nie zapuka to jest bieda
easy rider
7 lat temu
I bardzo dobrze, czym wieksa konkurencja tym tansze ceny. Szkoda tylko ze polskie sklepy nie wchodza na obce rynki np do takiej Australii na ich terenie est tylko amerykanskie Costco I niemiecki Aldi