Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP pozostanie na zawsze polskie. Zabezpieczyć ma to fundacja

90
Podziel się:

Marek Piechocki - prezes i współtwórca LPP - największej polskiej firmy odzieżowej przenosi swoje akcje do fundacji. Transfer udziałów wycenianych na prawie 3,5 mld zł ma zapewnić spółce przetrwanie, a rodzinie Piechockiego bezpieczeństwo na pokolenia.

Najbardziej rozpoznawalną marką spółki LPP jest Reserved
Najbardziej rozpoznawalną marką spółki LPP jest Reserved (materiały prasowe)

Marek Piechocki, prezes i współtwórca LPP, największej polskiej firmy odzieżowej, przenosi swoje akcje do fundacji. Transfer udziałów wycenianych na prawie 3,5 mld zł ma zapewnić spółce przetrwanie, a rodzinie Piechockiego bezpieczeństwo na pokolenia.

LPP to właściciel odzieżowych marek: Cropp, House, Mohito, Sinsay i Reserved. Spółka zatrudnia 25 tys. pracowników, posiada 1,7 tys. sklepów o łącznej powierzchni 1 mln mkw. Rocznie sprzedaje 170 mln sztuk odzieży.

Jak informuje "Puls Biznesu", współtwórca firmy, prezes i akcjonariusz Marek Piechocki, założył fundację Semper Simul i przeniósł do niej cały majątek.

Zarządzać nim będzie niezależna rada fundacji, która kierować ma się określonymi w statucie celami. Określił je fundator fundacji, czyli Piechocki. To zgodnie z jego wolą będą musieli postępować zarządzający fundacją.

Przedsiębiorca tłumaczy w rozmowie z gazetą, że chce, aby LPP była zawsze polską firmą. Poza tym działalność fundacji ma zabezpieczyć przed podziałem spółki po śmierci Piechockiego.

Chce uniknąć sytuacji, do jakiej doszło na przykład w TVN. Zwraca uwagę, że po tym jak odszedł założyciel, doszło do podziału . Szef LPP podkreśla, że w konsekwencji telewizja jest już amerykańskich rękach.

Piechocki ma czwórkę dzieci. Zapewnia, że decyzja o stworzeniu fundacji była z nimi uzgodniona. Przyznaje, że każdy z potomków dostał propozycję nie angażowania się w przedsięwzięcie i odejścia z dużą sumą. Nikt z czwórki się na to nie zdecydował.

Piechocki w rozmowie z "Pulsem Biznesu" przyznaje, że marzy mu się stworzenie globalnej marki pochodzącej z Polski, jak Volkswagen, czy IKEA.

Przedsiębiorca podkreśla, że w ubiegłym roku jego firma wpłaciła do budżetu ponad 810 mln zł podatku. Ujawnia, że do 2020 roku zainwestuje 1,5 mld zł, w tym 400 mln zł w nowe centrum logistyczne.

Takie liczby czynią LPP dużą firmę na polskim rynku. Piechocki zdaje sobie jednak sprawę, że wciąż są mali w porównaniu z zagranicznymi markami.

Zobacz także: Zobacz: Prezes Bakalland: zakaz handlu może mieć wpływ na firmy, kiedy obejmie wszystkie niedziele

W dogonieniu globalnych graczy pomóc ma m.in. nowy system etykiet RFID, który usprawni logistykę. Spośród dużych firm odzieżowych posługują się nim jedynie Decathlon i Zara. W Reserved działać ma już w przyszłym roku - przekonuje w rozmowie z PB Piechocki.

Przedsiębiorca zaznacza, że firma rośnie co roku o 19 proc. Wylicza, że za cztery lata będzie dwa razy większa niż obecnie

LPP jest w gronie 20 największych spółek na GPW. Wyceniane jest obecnie na 16,4 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(90)
Piotr
6 lat temu
I tak mu skonfiskują firmę, Jak nie ta władza to następna... i na nic się przyda ochrona fundacji
dedede
6 lat temu
Takie podejście firmy mi imponuje, oby tylko jakieś przepisy prawne nie pokrzyżowały im planów.
Konrad
6 lat temu
Dobrze że prezes dba o dalszą przyszłość spółki, już wystarczająco dużo firm zostało przejętych przez zagranicznych inwestorów.
Bartosz
6 lat temu
Tak naprawdę LPP może być przykładem dobrze zarządzanej spółki dla innych. Osiągają zadowalające wyniki, sporo inwestują ale mądrze. I teraz jeszcze zabezpieczenie akcji spółki przez założone rodzinne fundacje. Przecierają szlaki dla mniejszych firm.
mario
6 lat temu
Projekty LPP powstają w Polsce. To u nas w kraju podejmowane są decyzje, zatrudniani są projektanci, różnego typu specjaliści. To do naszego kraju wracają pieniądze zarobione na coraz liczniejszych sklepach zlokalizowanych na rynkach zagranicznych, a rodzinny charakter daje pewność, że nie zmieni się to przez długie lata.
...
Następna strona