Większość ofert na drogi dojazdowe do CPK przekracza budżet
Większość ofert na budowę dróg dojazdowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego przekracza założony budżet - pisze serwis wnp.pl. CPK analizuje propozycje złożone w dwóch przetargach, które mają wyłonić wykonawców modernizacji i budowy 25 km dróg.
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) stoi przed wyzwaniem wyboru firm, które zrealizują projekt budowy i modernizacji dróg dojazdowych. W dwóch przetargach zgłoszono oferty, które w większości przekraczają założony budżet. CPK planuje modernizację 25 km dróg w gminach Teresin i Wiskitki oraz powiatach grodziskim, sochaczewskim i żyrardowskim.
Jak pisze serwis wnp.pl, zakres prac obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Modernizacja ma na celu poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni, co jest kluczowe w kontekście wzmożonego ruchu związanego z budową lotniska. Na potrzeby inwestycji potrzeba będzie 55,87 mln ton materiałów, w tym 10,1 mln ton kruszyw łamanych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
30 milionów przychodu na handlu używanymi autami - Paweł Miszta w Biznes Klasie
Przetargi na budowę dróg do CPK
W pierwszym przetargu, dotyczącym 14 km dróg, zgłosiło się sześciu oferentów. Budżet na to zadanie wynosił 135,3 mln zł brutto, a w jego ramach mieszczą się oferty Trakcji i Mirbudu. Projektowanie ma rozpocząć się w III kwartale 2025 r., a zakończenie prac planowane jest na koniec 2026 r.
Drugi przetarg obejmuje 11 km dróg. Zgłosiło się pięciu oferentów, a budżet wynosił 67,11 mln zł brutto. W budżecie mieści się oferta Duna Polska. Realizacja inwestycji ma zakończyć się w pierwszym półroczu 2027 r.
Łącznie w ramach programu CPK powstanie około 90 km dróg, na co przewidziano 2,6 mld zł w latach 2024-32. Inwestycja obejmie m.in. budowę węzła na autostradzie A2, co ma połączyć lotnisko z istniejącą siecią dróg publicznych. Przetargi te są kluczowe dla realizacji całego projektu CPK, który ma znacząco wpłynąć na infrastrukturę transportową w Polsce.