Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Wirtualna Polska z wysokim zyskiem

4
Podziel się:

Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła zysk netto o ponad 65 proc., w porównaniu do 2021 roku. Spółka kontynuowała inwestycje w obszarze mediów i technologii. Rozwija nie tylko narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi, ale inwestuje też w usługi subskrypcyjne.

Wirtualna Polska z wysokim zyskiem

[Aktualizacja 11.20]

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły ponad 213 mln zł. To wynik wyższy o ponad 19 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 45 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc., a skorygowana EBITDA wyniosła ponad 72 mln zł.

W pierwszym kwartale wyniki napędzał e-commerce, zwłaszcza Wakacje.pl, które potroiły przychody i osiągnęły wyniki wyższe od tych sprzed pandemii. Kilkunastoprocentowy wzrost notujemy również w sprzedaży reklamy internetowej. W naszym najnowszym narzędziu do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi rozliczanymi za sprzedaż, czyli WP Ads, mamy już kilkuset klientów, a przychody w ostatnim miesiącu wzrosły tam czterokrotnie - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wpływ wojny na biznes WPH

Podczas konferencji wynikowej prezes wskazał, że w wynikach grupy za pierwszy kwartał nie widać negatywnego wpływu wojny w Ukrainie. Wskazał m.in. na specyfikę mediowej części biznesu.

- Mamy poduszkę oglądalnościową, która wytwarza się w każdym momencie, gdy w Polsce lub na świecie dzieje się coś ważnego. Wtedy nasza misja mediowa zyskuje dynamicznie na znaczeniu. Przed wybuchem wojny każdego dnia nasze serwisy odwiedzało 11-12 mln czytelników, a w pierwszych dniach wojny było to prawie 16 mln - wskazał Jacek Świderski.

W kolejnych tygodniach serwisy Wirtualnej Polski odwiedzało średnio o 30 proc. więcej użytkowników niż przed wojną. To przełożyło się na wielokrotnie więcej odsłon reklamowych.

Z kolei w przypadku spółki Wakacje.pl też widać większą aktywność użytkowników, którzy szukają odskoczni od bieżących problemów i częściej wybierają na urlop wyjazd zagraniczny.

- Przed wybuchem wojny zainteresowanie klientów wyjazdami było większe niż przed wybuchem pandemii. Wojna początkowo zdusiła ruch, ale mniej więcej pod koniec marca nastąpiło przełamanie i w tej chwili notujemy blisko 50-proc. wzrosty zainteresowania wycieczkami zagranicznymi. To jest też dobry prognostyk na kolejne miesiące - podkreślił prezes Świderski.

Trzecim kluczowym biznesem WPH jest motoryzacja i serwis superauto.pl. Tu sytuacja jest dużo trudniejsza. Ma to związek głównie z wysoką inflacją i wzrostem kosztów finansowania.

- Mimo tych trudności, w pierwszym kwartale zysk EBITDA spółki urósł w pierwszym kwartale dwucyfrowo - podsumował prezes.

WP inwestuje w usługi subskrypcyjne

Wirtualna Polska konsekwentnie buduje swoją pozycję w usługach subskrypcyjnych. WP Pilot oferuje dostęp do telewizji online. Trwają również prace nad uruchomieniem wersji abonamentowej radia internetowego Open FM.

WP posiada ponadto 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka S.A., będącej liderem polskiego rynku audiobooków, który w bibliotece ma ponad 20 tysięcy tytułów. Wirtualna Polska jest zainteresowana zwiększeniem swojego udziału w tej spółce.

Narzędzia do reklamy sprawdzają się

WP Ads to narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Dostępne są też kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC. Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta, na https://ads.wp.pl, można przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji.

Wirtualna Polska rozwija też brokerskie usługi reklamowe w ramach WPartner. Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Sieć obsługuje obecnie ponad 19 mld zapytań reklamowych miesięcznie.

Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju na lata 2022-2025. W dokumencie opisane zostały trzy główne obszary działań – środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, w których spółka realizować będzie wyznaczone zadania. Wśród najważniejszych celów są: niezależność mediów, zielona energia, edukacja klimatyczna, różnorodność oraz cyberbezpieczeństwo. Strategia zawiera także założenia długoterminowe, z zakresem realizacji do 2030 roku.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie: https://holding.wp.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Jacek
2 lata temu
Antypolski koncern der Wirthualna ma sie dobrze.
****** wp
2 lata temu
Gardzę pisem ale jestem mu wdzięczna za podatek medialny choć powinien być on dużo wyższy dla "mediów" takich jak WP gdzie co chwilę wpychają reklamę. Dobre media nie muszą posuwać się do takich żałosnych posunięć no ale dla wp kasa ważniejsza niż czytelnicy
Pytam
2 lata temu
Ciekawe czy reklamodawcy sa swiadomi, ze my wszyscy jedziemy na adblockerach?
😂😂😂😂😂😂�...
2 lata temu
Przeciez to wynika tylko i wylacznie ze strategii tworzenia w wiekszosci platnych artykulow i klikbajtow. Reklamodawcy mysla, ze to jest rownoznaczne z ogladaniem reklam.