Wstrzymano nabór wniosków o dotacje. "Program będzie kontynuowany"

Skończył się budżet programu "Mój elektryk", przeznaczony na dotacje do opłat w umowach leasingu pojazdów zeroemisyjnych, tym samym został wstrzymany nabór wniosków na ten cel. Na dopłaty mogą jednak wciąż liczyć osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy - podaje NFOŚiGW.

Power supply for hybrid electric car charging battery. Eco car concept.
Ake
electric, car, charging, vehicle, charger, power, hybrid, green, supply, energy, battery, cable, future, technology, modern, industry, eco, transportation, fuel, electricity, environment, transport, alternative, ecology, automobile, motor, plug, connection, renewable, innovation, parking, rechargeable, station, concept, mobility, whiteŁadowanie samochodu elektrycznego
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Ake
oprac.  LOS

Nabory wniosków w programie "Mój elektryk", obsługiwanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) odbywają się w trybie ciągłym w latach 2021-2025 lub do wyczerpania środków przeznaczonych na poszczególne nabory.

Całkowity budżet programu wynosi 960 mln zł, z czego na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych przeznaczono w programie 660 mln zł. Pozostałe pieniądze są na zakup pojazdów przez osoby fizyczne (100 mln zł) oraz przez przedsiębiorców i podmioty inne niż osoby fizyczne (200 mln zł).

"Z uwagi na wyczerpanie środków na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych, NFOŚiGW zawiesił nabór na ten cel z początkiem września 2024 r. Wstrzymanie naboru wniosków przez NFOŚiGW oraz Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) nastąpiło z różnymi datami, co wynika z procedur udzielania dofinansowania" - napisano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sprzedaje 500 aut miesięcznie. Ile zarabia?

"Mój elektryk" wróci na początku 2025 r.

W komunikacie podano, że NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska zabiegają o pozyskania środków na zwiększenie budżetu programu "Mój elektryk" z dotychczasowego źródła, jakim jest Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT), a także z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

- Problem dla nas polega na tym, że autentycznie skończyły się pieniądze w funduszu NFOŚ, który jest na to przeznaczony i nie mamy innego źródła, tylko KPO. A żeby uruchomić KPO, potrzebujemy skonsultować się z Komisją i to jest konsultacja, która wynika tylko i wyłącznie z komponentu pomocy publicznej - powiedział pod koniec sierpnia wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

"Proces ten jest długotrwały i wymaga wielu uzgodnień, w tym na poziomie Komisji Europejskiej. Biorąc pod uwagę stopień zaawansowania prac, obecnie planowane jest wznowienie naboru od stycznia 2025 r. Nowy nabór obejmie okresem kwalifikowalności również II połowę 2024 r." - zaznaczono w komunikacie.

Wybrane dla Ciebie
Wielka awaria w internecie. Jest problem z Cloudflare
Wielka awaria w internecie. Jest problem z Cloudflare
Netflix wyłożył gotówkę. Przejmie właściciela TVN? Nowe informacje
Netflix wyłożył gotówkę. Przejmie właściciela TVN? Nowe informacje
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025